Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izveidotam uzņēmumam', 1.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izveidotam uzņēmumam', 2.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izveidotam uzņēmumam', 3.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izveidotam uzņēmumam', 4.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izveidotam uzņēmumam', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Pamatā ir jāapzina četri galvenie konkurentu rīcības faktori:
• Mērķi
• Plānotā attīstība
• Stratēģijas vadība
• Taktikas iespējas
Konkurences cīņa kļūst intensīvāka, ja:
• Palielinās konkurentu skaits
• Produkta pieprasījums nepieaug vai pieaug nedaudz
• Nozarē ir situācija, kad kāds konkurents strauji samazina cenas
• Kāds konkurents pārtrauc produkta ražošanu
• Lielākie ražotāji iekļauj sistēmā mazākos, bet konkurētspējīgākos un palīdz tiem iegūt spēju kontrolēt.
Konkurences cīņas iznākumu lielā mērā nosaka tehnoloģija, kas prasa nozīmīgas investīcijas. Ražošanas modernizācija samazina izmaksas, paaugstina kvalitāti, paplašina produkta modifikācijas iespējas, saīsina laiku no idejas līdz produkta nonākšanai tirgū. Modernizācija iekļauj jaunas tehnoloģijas, procesa mehanizāciju, reinženieringu, darba vadības un kontroles pašpārvaldi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants