Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.02.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 1.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 2.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 3.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 4.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 5.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 6.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 7.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 8.
  • Referāts 'Konfūcija mācība par tiesībām un valsti ', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Senas Ķīnas politikas attīstība    4
  Konfūcisma pamatnostādnes    4
  Secinājumi    9
  Izmantota literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Konfūcijs uzskatīja, ka valsts (Valsts ir tiesiski organizēta tauta noteiktā teritorijā. Valstij jābūt trīs pamatpazīmēm - teritorijai, iedzīvotājiem un suverēnai varai.)1 veidotājelements ir ģimene. Ja ir stabila ģimene, būs arī stabila valsts. Lai pārvaldītu valsti, valdnieks nedrīkst būt izšķērdīgs, tad tauta pati viņam sekos. Piespiežot kādu strādāt sev, nedrīkst izsaukt pret sevi naidu, un savā lielumā nedrīkst būt lepns. Tauta valdnieku patiesi cienīs tikai tad, ja viņš nebūs cietsirdīgs. Jāatceras, ka paēdusi, pārtikusi tauta ir viegli vadāma. Būtu kļūdaini domāt, ka Konfūcijs bija pret tautas ekspluatāciju, viņš atturējās no galējības, tāpēc uzstājas par mērenu ekspluatāciju, tā saucamo „taisnīgu tautas izmantošanu”.2 Konfūcijs uzskata, ka jābūt mākslai pareizi izmantot cilvēkresursus. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants