Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.11.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 1.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 2.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 3.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 4.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 5.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 6.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 7.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 8.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 9.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 10.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 11.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 12.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 13.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 14.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 15.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 16.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 17.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 18.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 19.
  • Prakses atskaite 'Prakses atskaite Nacionālajos bruņotajos spēkos', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  ORGANIZĀCIJA – NACIONĀLO BRUŅOTO SPĒKU KĀJNIEKU BRIGĀDES KAUJAS ATBALSTA BATALJONA APGĀDES NODAĻA    4
1.1.  Organizācijas darbības apraksts    4
1.2.  Organizācijas struktūra    6
2.  ORGANIZĀCIJAS SAIMNIECISKĀS DARBĪBAS IZVĒRTĒJUMS    7
2.1.  Iepirkumi līdz 4000 Eur    8
2.2.  Iepirkumi no 4000 līdz 46000 Eur    8
2.3.  Organizācijas iekšējās vides izvērtēšana    10
2.4.  Organizācijas ārējās vides izvērtēšana    10
3.  ORGANIZĀCIJAS TRŪKUMU UN NEIZMANTOTO IESPĒJU ANALĪZE    11
4.  PRIEKŠLIKUMI ORGANIZĀCIJAS DARBĪBAS UZLABOŠANAI    12
  SECINĀJUMI    13
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS AVOTU SARAKSTS    14
  APLIECINĀJUMS    15
  akadēmiskās prakses veikšanai    15
  IZZIŅA PAR AIZSTĀVĒŠANU    16
Darba fragmentsAizvērt

Palielinoties iepirkumu daudzumam un kopējam personālsastāvam, ir nepieciešams palielināt kvalificētu speciālistu piesaisti vai jānosūta potenciālos speciālistus uz kvalifikācijas paaugstināšanas kursiem, kā arī jāstrādā pie motivācijas sistēmas, lai potenciālie darbinieki būtu ieinteresēti strādāt šajā jomā, bet pašlaik ir izveidojusies situācija, ka iepirkumu jomā ir darbinieku trūkums, līdz ar to esošiem darbiniekiem ir liela noslodze, kas ilgtermiņā rada nelabvēlīgu darba vidi un rada problēmas atrast darbiniekus. Iepirkuma atbildīgajām amatpersonām ir jābūt savas jomas speciālistam un ja tas tiek uzlikts kā papildus pienākums, tad par to jāsaņem arī atbilstoša samaksa, kas radīs ieinteresētību un motivāciju, lai jomas speciālists neatteiktos būt kā iepirkuma atbildīgā amatpersona.
Lai gan strādāju ar iepirkumiem Sauszemes spēkos, autors, rakstot šo darbu un pētot normatīvos aktus, kā arī aptaujājot kolēģus, kas ilgstošāk strādā šajā sfērā, gan no Sauszemes spēku puses, gan no 3.reģionālo spēku puses, kuri viens otram parasti pārmet vilcināšanos un nespēju paātrināt procesus, tomēr uzskatu, ka sadarbība ir laba, sistēma ir gadu gaitā izveidota atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai un Aizsardzības ministrijas noteikumiem, līdz ar to šo vienību līmenī šīs lietas ir grūti ietekmēt, tomēr var redzēt, ka cilvēki domā un mēģina risināt birokrātijas jautājumus savas kompetences un iespēju robežās.
Autors uzskata, ka prakses sākumā izvirzītais mērķis – izprast iepirkumu sistēmu Sauszemes spēkos, atrast aktuālās problēmas un izcelt pozitīvās lietas – ir pilnībā sasniegts.
Šā darba ievadā izvirzītā autora hipotēze - Latvijas Republikas valsts sektora iepirkumu sistēma ir sarežģita un ar dažādiem birokrātiskiem ceļiem apgrūtināta – diemžēl ir pamatā apstiprinājusies, vismaz iepirkumiem virs 4000 Eur, valsts ir radījusi lielu birokrātijas slogu, acīmredzot ar mērķi izvairīties no korupcijas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants