Vērtējums:
Publicēts: 12.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 1.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 2.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 3.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 4.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 5.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 6.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 7.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 8.
  • Referāts 'Latgales transporta un loģistikas infrastruktūras analīze', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Valsts autoceļu garums Latgales reģionā laika posmā no 2000.gada līdz 2012. gadam ir mainījies maz. Tas nozīmē, ka jauni autoceļi nav būvēti, uz Daugavpils pilsētu ir pietiekams skaits vēsturiski veidoto maršrutu. Pēdējos 10 gados asfaltēto ceļu garums pilsētā pieaudzis par vairāk kā 30%. Diemžēl no autoceļiem, kas atrodas Latgales reģiona Daugavpils nodaļas pārvaldē, 142 km atrodas avārijas stāvoklī, kas ir 9,6% no pašvaldības ceļu kopējā garuma (1479,55 km). Pēc VAS „Latvijas valsts ceļi” Daugavpils nodaļas informācijas, kur tiek apkopoti dati par Daugavpils pilsētu, Daugavpils novadu un Ilūkstes novadu, 85% autoceļu stāvoklis ir slikts, 35% no tiem – ļoti slikts. Segumos ir daudz plaisu, liels plaisu tīkls, nodilums, daudz iesēdumu un ielāpu. Ceļiem ar grants un šķembu segums ir nolietojies, nav šķērskrituma, slikta ūdens notece. Daudzu ceļu ar grants segumu, pa kuriem tiek veikti pasažieru pārvadājumi, tehniskais stāvoklis ir kritisks (sabrucis segums, iegruvušas caurtekas u.c.).
Gandrīz puse no pašvaldības ceļu (49%) savieno novada lielākos ciemus savā starpā vai ar valsts autoceļiem (t.i. A grupas autoceļi). Otrā puse sniedz iespēju piebraukt pie 3 un mazāk viensētām. Tas liecina par ļoti labi attīstītu ceļu tīklu, kas spēj nodrošināt pieejamību gandrīz visām novada apdzīvotajām vietām, kā arī nodrošina lielpilsētas sasniedzamību 30 – 40 minūšu laikā no pašas attālākas novada apdzīvotās vietas. Tas ir svarīgs nosacījums zemniekiem un uzņēmējiem, kuru darbība ir saistīta ar Daugavpils pilsētu.
Nozīmīgie autoceļi 2012. gadā bija avārijas stāvoklī: 51 km valsts galvenie autoceļi, 44 km reģionālo autoceļu un 143 km vietējas nozīmes autoceļu. Spriežot pēc VAS „Latvijas valsts ceļi” 2012.gada informācijas, pašvaldību teritorijās gandrīz nav valsts autoceļu posmu, kuru stāvoklis ir labs vai ļoti labs. Analizējot augstākminēto var secināt, ka viena nozīmīgākajam problēmām ir saistīta tieši ar esošo ceļu tehnisko stāvokli un nepietiekamu jauno ceļu būvēšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants