Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Radošās darbības veicināšana rokdarbos', 1.
  • Eseja 'Radošās darbības veicināšana rokdarbos', 2.
  • Eseja 'Radošās darbības veicināšana rokdarbos', 3.
  • Eseja 'Radošās darbības veicināšana rokdarbos', 4.
  • Eseja 'Radošās darbības veicināšana rokdarbos', 5.
  • Eseja 'Radošās darbības veicināšana rokdarbos', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ikdienā vajag bērnus iesaistīt dažādos roku darbos, cenšoties :
* Iespēju robežās izmantot dažādus materiālus ( audumu, dziju, meldrus, smilgas, putnu spalvas,....);
* apgūt dažādas darba iemaņas ( šūšanu, pīšanu, aušanu, u.c.);
* izgatavotās lietas pielietot praktiski, dažādas rotaļlietas, atribūtus bērnu sižeta lomu un dramatizācijas rotaļām, veidojumus – skulptūras, dekorus telpu izgreznošanai utt. Mana pieredze rāda, ka bērni ar rokdarbiem sāk iepazīties jau ļoti agri, jau trešajā dzīves gadā viņi ir novērojuši kā rokdarbus strādā mamma, vecmāmiņa utt.
Galvenais uzdevums, kas jāņem vērā īstenojot roku darbus ir tā estētiskais noformējums un intelektuālā virzība.
Šīs darbības mērķis ir palīdzēt bērnam apgūt visu darba procesu, izvirzīt mērķi, izvēlēties vajadzīgos materiālus un darba rīkus, iemācīt plānot darba operāciju secību, apgūt dažādas darba iemaņas, radoši domāt, būt aktīvam pārvarēt grūtības, sasniegt izvirzīto mērķi, prast novērtēt sava darba rezultātus.
Lai sasniegtu šo mērķi ir jāizpilda noteikti uzdevumi:
* darba iemaņu apguve ar dažādiem materiāliem;
* tikumisko gribas īpašību veidošana – prasme pārvarēt grūtības padarot iesākto darbu līdz galam, centība, akurātība, organizatoriskās iemaņas darba vietas sakārtošanā, materiālu atlasē, to ērtā novietošanā, darba vietas nokārtošanā pēc darba, sadarbības prasmju apguva ar vienaudžiem – prasme kopīgi izvirzīt darba uzdevumu, apspriest kopīgo ieceri, realizācijas saturu, līdzekļus plānot darbības secību, sadalot pienākumus, cenšanās pabeigt kopīgo darbu;
* estētiskās gaumes veidošana.

Autora komentārsAtvērt
Atlants