Vērtējums:
Publicēts: 05.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga. Cena un vieta', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga. Cena un vieta', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga. Cena un vieta', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga. Cena un vieta', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Cena un vieta mārketinga koncepcijās ir vēl viens svarīgs punkts, kuru ir vērts aplūkot no dažādiem racionālie aspektiem. Vieta ir valsts, rajona, pilsēta, kas ir galvenais uzņēmuma tirgus. Savukārt, ar izvietojumu ir jāsaprot noteikta ēka, pilsētā – arī konkrēta iela. Uzņēmējdarbību var aplūkot arī kā loģistikas sistēmu, kurā ietilpst izejvielu un materiālu piegādātāji, ražotāji, tirgotāji un pircēji (lietotāji). Loģistikas metožu lietošana dod iespēju samazināt preču krājumu apjomu katrā materiālu plūsmas posmā, saīsinot preču kustības laiku līdz pircējam, lietotājam, samazinot iekraušanas – izkraušanas transporta izmaksas. Loģistikas misija tiek raksturota ar septiņiem R noteikumiem: right product, right quantity, right condition, right place, right time, right customer, right cost, t.i. pieprasīto preci, pieprasītā apjomā, pieprasītā kvalitātē, noteiktā vietā un laikā, konkrētajam pircējam par viņam pieņemamu cenu.
Pirmais lēmums, kas jāpieņem preču ražotājam, ir par sadales kanāla tipa izvēli: vai dot priekšroku tiešajam kanālam (nulles līmeņa kanālam), vai arī izvēlēties netiešo kanālu, šajā produktu piegādes shēmā iekļaujot starpposmus, kā piem., vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība.

Autora komentārsAtvērt
Atlants