Vērtējums:
Publicēts: 23.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Datorpeles', 1.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 2.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 3.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 4.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 5.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 6.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 7.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 8.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 9.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 10.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 11.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 12.
  • Prezentācija 'Datorpeles', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Pirmo datorpeli izgudroja pagājušā gadsimta 60. gados. Stenfordas Pētniecības institūtā profesors Duglass Engelbārts (Douglas C. Engelbart);
1961. g. Kādā konferencē Stenfordas Pētniecības institūta pārstāvis profesors Duglass Engelbārts prezentēja ideju par cilvēka fizisku mijiedarbību ar CRT monituru;
1964. g. Engelbārta Pilnveidošanas pētījumu centra vadošais inženieris, Bils Inglišs (Bill English) izveido pirmo datorpeles prototipu.
1967. g. 21. jūnijā D. Engelbārts iesniedza patenta pieteikumu, savu ierīci nosaucot šādi:  „X-Y pozīcijas indikators ekrāna sistēmai.’’

Pele ir X-Y pozīcijas indikators, kuru ar roku var virzīt pa jebkuru virsmu, nodrošinot kursora kustību ekrānā. Indikatora kontrole ģenerē signālus, kuri norāda tā atrašanās vietu, lai kursors uz ekrāna atrastos attiecīgajā vietā. Indikatora kontroles mehānismam ir X un Y pozīcijas ritentiņi, kuri ir uzmontēti tā, lai tie viens otram būtu perpendikulāri. Ritentiņi rotē atbilstoši mehānisma X un Y kustībām, tie iedarbina reostatus, kuri ar vada palīdzību nosūta signālus datoram, kurš kontrolē ekrānu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants