• Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojums un mazbērnu rotaļu darbības īpatnības un to organizācija

     

    Referāts11 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 1.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 2.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 3.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 4.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 5.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 6.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 7.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 8.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 9.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 10.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 11.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 12.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 13.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 14.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 15.
  • Referāts 'Rotaļas zīdaiņa fiziskās attīstības sekmēšanai, mazbērnu grupas telpu iekārtojum', 16.
Darba fragmentsAizvērt

Pilnvērtīgas attīstības nodrošināšanai liela nozīme ir rotaļām un apkārtējās vides iekārtojumam. No pareizas rotaļu izvēles un telpu iekārtojuma ir atkarīga bērna attīstība – gan fiziskā, gan garīgā.
Zīdaiņu un mazbērnu attīstības sekmēšanai būtiska nozīme ir rotaļām, pareizai to organizācijai, jo ar rotaļu palīdzību bērns iepazīst pasauli, iepazīst dažādas sajūtas, turklāt, rotaļām ir arī fiziski attīstoša funkcija. Rotaļāšanās bērnam ir vissvarīgākā nodarbe pasaules izzināšanā un cilvēku iepazīšanā. Rotaļāšanās palīdz trenēt un attīstīt dažādas bērna spējas un iemaņas. Spēlēšanās sekmē psihi un attīsta sociālās attiecības. Tādēļ bērniem vairākas stundas dienā nepieciešams spēlēties, lai tie izaugtu par daudzpusīgi attīstītiem un nosvērtiem cilvēkiem.
Īpaša nozīme ir arī mazbērnu telpu iekārtojumam pirmsskolas izglītības iestādē, jo
1.pirmsskolas iestāde ir vieta, kur bērns pavada visvairāk laika;
2.apkārtējai videi ir ārkārtīgi liela nozīme mazbērnu fiziskajā un garīgajā attīstībā.

Rotaļa, bērns un bērnība ir nedalāmi jēdzieni. Pirmsskolas vecumā rotaļas ir cilvēka galvenais darbības veids. šajā vecumā audzināšanas un mācīšanas process notiek ar rotaļu palīdzību. Bērnībā rotaļa ir tā, kas vijas cauri arī mācībām un pirmajiem darba soļiem. Ja par to negādā pieaugušie, tad pats bērns rod iespējas visā savā darbībā iekļaut rotaļu elementus.
Rotaļa – bērna darbības veids, kurā viņš gūst pieredzi sociālajās attiecībās, attīsta runu, tikumiskās īpašības, nostiprina organismu, apgūst darba prasmes un iemaņas. Rotaļa ir bērnu audzināšanas, mācīšanas un attīstīšanas līdzeklis, viņu dzīves un darbības organizācijas forma. Rotaļu darbības produkts ir attīstība.
Bet rotaļa nerodas pati no sevis, pieaugušajiem tā ir jāvada un jāattīsta. Vislabāk par pareizu rotaļu vadīšanu zina izglītotās un prasmīgās audzinātājas pirmsskolas izglītības iestādēs, bet zīdainim vislielāko ieguldīju fiziskajā attīstībā var sniegt tieši vecāku vadītas rotaļas.…

Atlants