-
Paradoksi izglītībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Cilvēks ar augstāko izglītību strādā savām zināšanām neatbilstošu darbu | 3 |
1.2. | Paradokss, kurš izraisa konfliktu | 3 |
1.3. | Paradokss, kurš veicina attīstību | 3 |
2. | Skolotāja profesija netiek novērtēta | 4 |
2.2. | Paradokss, kurš izraisa konfliktu | 4 |
2.3. | Paradokss, kurš veicina attīstību | 5 |
3. | Skolēnu motivācijas trūkums | 5 |
3.1. | Paradokss, kurš izraisa konfliktu | 5 |
3.3. | Paradokss, kurš veicina attīstību | 6 |
Izmantotie resursi | 7 |
Tā skolotājs varētu radoši pildīt savu darbu, pielietot modernās tehnoloģijas, veltīt uzmanību skolēnu ieinteresēšanai. Manuprāt, skolotājam trūkst motivācijas sevi pilnveidot un attīstīt metodes ar kurām strādāt, jo viņš nejūtas pietiekami atalgots par savu paveikto darbu.
2.2. Paradokss, kurš izraisa konfliktu
Manuprāt, mūsdienu skolotājs netiek pietiekami novērtēts, lai gan viņš savā darbā iegulda ļoti daudz laika, lai spētu iemācīt skolēniem to, kas viņiem būs noderīgs turpmākajā dzīvē. Skolēni neapzinās un nepilda savus pienākumus, viņi ir bezatbildīgi. Ļoti bieži vien nākas dzirdēt sūdzības no skolēniem, kuri saka, ka skolotājs ielicis viņiem sliktu vērtējumu. Patiesībā, tā ir skolēnu bezatbildība, jo, acīmredzot, viņi nav pietiekami sagatavojušies stundai. Kad skolotāji vēlas viņiem nodot savas zināšanas, viņi nevēlas klausīties un apgalvo, ka neko nesaprot. Es uzskatu, ka skolotāja darbs ir emocionāli spēcīgs, jo šīs profesijas pārstāvim ir jābūt pārliecinātam par sevi un ar stipriem nerviem. Iemesls kāpēc skolotāji streiko ir viņu zemais atalgojums .Mūsu valdībai būtu jāizskata kādas grūtības piedzīvo skolotājs un jāpieņem lēmums paaugstināt algas nevis tiem cilvēkiem, kas strādā valsts iestādēs un saņem augstu atalgojumu, bet jāpaaugstina algas skolotājiem.
…
Latvijā ir novērējomami vairāk paradoski, kad runa ir par Latvijas izglītību. Pirmkārt, cilvēks ar augstāko izglītību nevar atrast darbu atbilstoši savām zināšanām un augstākajai izglītībai. Tajā paša laikā cilvēki, kuriem pat nav augstākā izglītība, strādā valsts iestādē un pelna lielu naudu. Otrkārt, skolotāja darbs netiek attiecīgi novērtēts, jo skolotāja profesija ir ļoti daudzpusīga - skolotājam jāpiemīt ļoti daudzām rakstura īpašībām, kā arī bieži vien jābūt arī par audzinātāju vecāku vietā. Treškārt, skolēnam trūkst motivācijas, jo neviens nelepojas ar viņa panākumiem un viņu audzina kontrolējoši vecāki, kas visu izdara viņa vietā