Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 1.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 2.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 3.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 4.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 5.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 6.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 7.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 8.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 9.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 10.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 11.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 12.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 13.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 14.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 15.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 16.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 17.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 18.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 19.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 20.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 21.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 22.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 23.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 24.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 25.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 26.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 27.
  • Referāts 'Telpas krāsojuma jauniešu izvēles', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Saturs    4
  Ievads    5
1.  Krāsa un gaisma telpā    6
1.1.  Telpas un krāsu uztvere    7
1.2.  Krāsa telpā    7
1.3.  Krāsu uztvere asociatīvā līmenī    9
2.  Krāsu psiholoģiskā iedarbība    11
2.1.  Konkrētās krāsas ietekme    12
2.2.  Krāsas atbilstība temperamentam    13
3.  Telpas krāsojuma jauniešu izvēles un to salīdzinājums ar ieteicamajiem    15
3.1.  Pētījuma metodika    15
3.2.  Pusaudžu aptaujas atbilžu analīze    15
3.3.  Jauniešu atbilžu analīze    21
3.4.  Temperamenta tipu atbilžu analīze    27
  Secinājumi    29
  Izmantotie informācijas avoti    30
Darba fragmentsAizvērt

Darbā tiek analizēta krāsu sajūtu rašanās, telpas uztvere, krāsu asociatīvā uztvere un nozīme, psiholoģiskā iedarbība un krāsu pielietojums dažādās telpās, kā arī analizētas jauniešu izvēles dažādās funkcionāli atšķirīgās telpās un salīdzinātas ar ieteicamo telpas krāsojumu.
Darba mērķis: Izpētīt, kādu telpu krāsojumu izvēlas jaunieši dažādās funkcionāli atšķirīgās telpās un salīdzināt šīs izvēles ar ieteicamajiem telpu krāsojumiem.
Darba uzdevumi:
• Studēt literatūru par krāsu sajūtu rašanos.
• Studēt literatūru par krāsu psiholoģisko ietekmi uz cilvēku.
• Anketēt pusaudžus un jauniešus vecumā no 13-29 gadiem, ar mērķi noskaidrot anketējamo telpu krāsojuma izvēli.
• Intervēt izteiktus dažādu temperamenta tipa pārstāvjus, lai noskaidrotu, kādu telpu krāsojumu viņi izvēlētos.
Pētījumā secināts, ka jaunieši un jauni cilvēki jūt telpu krāsojuma ietekmi uz savu pašsajūtu, tāpēc izvēlas, pēc viņu domām, piemērotāko krāsu telpai, kas sakrīt ar ieteicamo telpas krāsojumu. Ne vienmēr krāsas izvēle ir balstīta uz zināšanām, bet gan uz asociācijām par kādu krāsu vai vadoties pēc intuīcijas. Telpas krāsojuma izvēli nosaka arī iedzimtais temperamenta tips.
Darbs satur 31 lapu, 16 attēlus, 2 tabulas, 2 pielikums un 11 izmantotos informācijas avotus. Darba prakstiskajā daļā tika veikta aptauja, kurā piedalījās 150 aptaujājamo vecumā no 13-29 gadiem un 48 respondenti ar dažādiem temperamenta tipiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants