Vērtējums:
Publicēts: 07.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 1.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 2.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 3.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 4.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 5.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 6.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 7.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 8.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 9.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 10.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 11.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 12.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 13.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 14.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 15.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 16.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 17.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 18.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 19.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 20.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 21.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 22.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 23.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 24.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 25.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 26.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 27.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 28.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 29.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 30.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 31.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 32.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 33.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 34.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 35.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 36.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 37.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 38.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 39.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 40.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 41.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 42.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 43.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 44.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 45.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 46.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 47.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 48.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 49.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 50.
  • Prezentācija 'Nodokļu kontroles darba izvērtējums, tā uzlabošanas iespējas', 51.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    6
1.  Nodokļu kontroles process un tā būtība    7
1.1.  Nodokļu kontroles procesa organizēšana    7
1.2.  Nodokļu kontroles veidi    9
1.3.  Audits    12
1.4.  Atbildība par nodokļu likumu pārkāpšanu    15
2.  Nodokļu kontroles darba izvērtējums    19
2.1.  Kontroles darba rezultāti    19
2.2.  UIN, PVN un IIN ieņēmumu izpildes vērtējums    28
2.3.  Likumdošanas izmaiņu ietekme uz nodokļu iekasēšanas ieņēmumiem    33
2.4.  Personāla kvalifikācija    38
  Secinājumi un priekšlikumi    41
  Bibliogrāfiskais saraksts    41
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Apkopojot darbā sniegto informāciju un veikto analīzi, var izdarīt sekojošos secinājumus.
1. Ideālā sabiedrībā cilvēki ievērotu likumus un pilnībā maksātu viņiem uzliktos nodokļus un nodokļu administratori tikai sekotu tam. Taču, šāda sabiedrība nepastāv.
2. Nodokļu sistēma nav iedomājama bez nodokļu iekasēšanas vadības sistēmas, jeb nodokļu administrēšanas, ko Latvijā veic Valsts ieņēmumu dienests.
3. Nodokļu administrēšanas procesā katrā posmā VID veic kontroles funkciju, ar mērķi nodrošināt nodokļu ieņēmumu pilnīgumu un savlaicīgu iekasēšanu.
4. Valstī pastāv nodokļu neiekasēšanas risks, ar kā novēršanu nodarbojas VID atbilstoši savai kompetencei, pielietojot noteiktās likumā atļautās metodes.
5. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu nodokļu kontroles darbu, nodokļu maksātājiem tiek piemēroti šādi kontroles pasākumi: tematiskās pārbaudes, nodokļu auditi, datu atbilstības pārbaudes, nodokļu apmēra precizēšana, apsekošana, novērošana.
6. Nodokļu nemaksāšanas fakta konstatācijai, analizējot pieejamo informāciju, tiek veikts nodokļu audits, kas ir nodokļu kontroles pamatveids (nodokļu auditos valsts budžetā bija papildus aprēķināts 140,8 mlj. latu 2013.gadā un pēc sava īpatsvara šī summa aizņem lielāku daļu, salīdzinot ar citu nodokļu kontroles pasākumu efektivitāti).
7. Ja nodokļu maksātājs ir pārkāpis nodokļu normatīvo aktu prasības un samazinājis budžetā iemaksājamo vai palielinājis no budžeta atmaksājamo nodokļu summu, nodokļu administrācija ir tiesīga aprēķināt un par labu budžetam piedzīt samazināto nodokļu summu, nokavējuma naudu un soda naudu.
8. VID, neievērojot normatīvo aktu prasības, ir potenciāli kavējis pārmaksāto uzņēmuma ienākuma un pievienotās vērtības nodokļu summu atmaksāšanas termiņu Ls 62 milj. apmērā. Likumdošanas un citu esošo normatīvo aktu nepilnību dēļ valsts kontrole nevar sniegt atzinumu par nodokļu ieņēmumu pilnīgumu.
9. Vislielākais auditu skaits pēdējos trīs gados tika veikts juridiskajām personām (2013.gadā - 1189 auditi), jo tām tiek konstatēti vislielākie nodokļu nemaksāšanas riski.

Autora komentārsAtvērt
Atlants