-
Jogurta ražošanas ārējo ekonomisko faktoru izvērtējums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Tirgus izpēte | 4 |
2. | Konkurences faktori | 9 |
3. | Barjeras ienākšanai nozarē | 12 |
4. | Savstarpējie sakari ar piegādātājiem | 13 |
5. | Tehnoloģiskie faktori | 16 |
6. | Makroekanomiskie faktori | 17 |
7. | Sociālie faktori | 21 |
Secinājumi | 22 | |
Literatūras saraksts | 23 |
SECINĀJUMI
– Jogurts ir iecienīts produkts patērētāju vidū no piena produktiem, tas ir tirgū sastopams dažādos veidos, patērētājs var izvēlēties sev tīkamāko tilpumu, garšu, tauku saturu un ražotāju, kā arī izvēlēties jogurtu ar pievienoto vērtību.
– Tā kā valstī iedzīvotāju skaits neaug un patēriņš ir tādā pašā līmenī, tad nav iespējams palielināt jogurta pārdošanas apjomu vietējā tirgū un Latvijas jogurta ražotājiem ir jādomā vairāk par saražotā jogurta eksporta iespējām, jāmeklē jauni sadarbības partneri, kā arī jāmeklē jauni veidi, lai Latvijas tirgū vēl vairāk izkonkurētu ārzemju jogurtus.
– Jogurtam tirgū ir izteikti konkurenti: tilkultūras ar garšām, kefīri, dažādi raudzēti dzērieni, probiotiku dzērieni un pat sūkalu dzērieni ar dažādām garšām, attīstoties un palielinoties šo produktu daudzumam, jogurta patēriņa daudzumi samazinās.
– Ir ļoti daudzi faktori, kas ietekmē jogurta ražošanas apjomus un pārdošanas cenu, tieši tāpēc ir ļoti grūti prognozēt kāds būs noiets tirgū kaut vai pēc gada.
…
Jogurts ir skābpiena dzēriens (produkts) ar izjauktu vai neizjauktu recekli un/vai paaugstinātu sausnas saturu. Jogurts ir viens no plašāk ražotajiem un patērētājiem skābpiena dzērieniem pasaulē. Arī Latvijā jogurts ir ļoti populārs, to ražo ar dažādu tauku saturu, sākot no vājpiena līdz pilnpiena, pievienoto piedevu veidiem, kā arī ar atšķirīgām konsistencēm. Jogurts ir viens no mūsdienu populārākajiem dvēseles glābšanas līdzekļiem - tas gan sola stiprināt organisma imūnsistēmu, gan stiprināt bērnu organismu ar vitamīniem un kalciju, gan atvieglot jaunkundzēm diētas ierobežojumu mokas, gan piešķirt nogurdinošajai ikdienai veselīgu baudāmu akcentu. Ja jogurts netiek pasterizēts, tas var novērst kaitīgo mikroorganismu attīstību zarnās, palīdzēt gremošanas problēmu gadījumā, samazināt holesterīna līmeni asinīs u.c. Jogurtu Latvijā ražo A/s Talsu piensaimnieks, Food Union grupa (a/s Rīgas piena kombināts, a/s Valmieras piens), a/s Tukuma piens, a/s Rīgas piensaimnieks, a/s Rankas piens, PKS „Straupe” un citi.