Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plā', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plā', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plā', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Primārie dati tiek iegūti veicot pētījumus, kuri pēc to apjoma un mērķa tiek iedalīti:
• Kvalitatīvajos pētījumos – ar šo pētījumu palīdzību galvenokārt mēģina noskaidrot kādas problēmas cēloņus un to dziļāko būtību, ko nevar noskaidrot eksperimentāli. Kvalitatīvās metodes izmanto, lai izvēlētos piemērotāko reklāmas ideju vai produkta konceptu, izprastu, kā tiek pieņemti pirkšanas lēmumi, noskaidrotu vēlmes un vajadzības, kas saistītas ar konkrētu produktu vai pakalpojumu, izprastu patērētāju emocionālo attieksmi, uzskatus un uzvedību, pozicionētu marku un noskaidrotu tās stiprās, vājās puses un tirgus iespējas un tml. Šo pētījumu galvenās metodes ir padziļinātas intervijas, fokusgrupu diskusijas, eksperiments, novērošana, dokumentu analīze u.c.
• Kvantitatīvajos pētījumos – šo pētījumu metodes tiek izmantotas, lai iegūtu skaitlisku informāciju par kāda produkta, pakalpojumu, viedokļa, procesu izplatību sabiedrībā kopumā vai konkrētā mērķa grupā. Pētījuma dati parasti tiek iegūti, izmantojot sekojošas pētījumu metodes: tiešās intervijas, telefonintervijas, anketēšana, interneta aptauja.6
Apkopojot visu augstākminēto informāciju, var secināt, ka starptautiskā mārketinga pētījumi ir atbildīgs process, kas prasa augstu precizitāti, jo no tiem ir atkarīga turpmākā uzņēmuma darbība. Un ņemot vērā mūsdienu plašās pētniecības iespējas, ir svarīgi izvēlēties metodes un to līdzekļus, kas uzņēmumam konkrētajā brīdī būtu izdevīgākie gan laika, gan naudas, gan citu resursu ziņā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants