Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 1.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 2.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 3.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 4.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 5.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 6.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 7.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 8.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 9.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 10.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 11.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 12.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 13.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 14.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 15.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 16.
  • Referāts 'Netradicionālā auto degviela', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ūdeņradis pret naftu    4
  Radīts velosipēdam piemērots ūdeņraža dzinējs    7
  Japāņu izgudrojums attiecībā par ūdeņradi    9
  Pēdējā alternatīva – elektrība    11
  Elektrības cenas un ekoloģija    12
  Par AUTOgāzi    13
  Secinājumi    16
  Izmantotā literatūra    17
Darba fragmentsAizvērt

Ūdeņraža degviela
Amerikāņu Hondas pārstāvniecība anonsēja jaunā eko automobiļa FCX Clarity parādīšanos Ziemeļamerikas tirgū. Vienīgi pašlaik mašīnu var paņemt tikai līzingā un pie tam tādu laimīgo tuvākajos trīs gados būs tikai 200 cilvēku. Un tas neskatoties uz to, ka interesi uz šī automobiļa iegādi ir izrādījuši aptuveni 50 000 cilvēku.
Jāpiebilst, ka Honda nav pirmais autoražotājs, kas iepriecina pasauli ar ūdeņraža automobili. Aptuveni gadu atpakaļ Vācu ražotājs BMW izlaida Hydrogen 7, kas ir būvēta uz BMW 760 bāzes un jau ap simts šādu auto braukā pa Eiropas ceļiem. Atšķirībā no BMW, kuru automobiļi ir kombinēti gan ar ūdeņraža, gan ar benzīna motoru, Hondas brīnums barojās tikai no ūdeņraža. Jaunās mašīnas degvielas elementi rada elektrību no ūdeņraža un skābekļa, bet pa “izpūtēju” iztek tīrais ūdens.
Ražotājs apgalvo, ka jaunais automobilis ir ne tikai visekoloģiskākais, bet arī pats klusākais auto no pašlaik eksistējošiem. Šādu auto gan varēs vienīgi īrēt. Iemesli ir divi. Pirmais – apkalpošanas sarežģītība. Parastie autoservisi vēl nav gatavi satikties ar FCX Clarity. Tāpēc Honda pirmajā periodā plāno pati veikt šo automobiļu apkopi savos servisa centros. Tiesa gan, servisa izdevumi ir iekļauti īres maksā, kas sastāda ap 600$ mēnesī. Otrs, ne mazāk svarīgais iemesls, ir degvielas uzpildes staciju trūkums. Bet kā apgalvo ražotājs, šī problēma atrisināsies samērā netālā nākotnē. Honda plāno sākt nodarboties ar hidrouzpildes staciju skaitu paplašināšanu, kā arī ražot mini-uzpildes stacijas, kuras FCX Clarity pircēji varēs paši uzstādīt savās garāžās. Starpcitu, pašlaik ūdeņraža degvielas cena ir no 0,80 līdz 1,60Ls par litru. Kaut gan tiek prognozēts, ka jau ap 2010. gadu, pieaugot hidrouzpildes staciju skaitam, cena var nokristies līdz pat 0,40Ls par litru. Jaunā automobiļa bākas tilpuma vajadzētu pietikt 432 km tālam braucienam un auto maksimālais braukšanas ātrums ir ap 160Km/h.

Autora komentārsAtvērt
Atlants