-
Pedagoģiskā psiholoģija
12. Kādas spējas ir labāk izteiktas bērniem ar dominējošo labo smadzeņu puslodi?
Labāk izteiktas ir vizuālās spējas, labi atceras shēmas, tabulas, zīmējumus, visu uztver kopumā, nevis atsevišķām detaļām. Laba loģiskā domāšana. Dziļa uzmanības koncentrēšana. Spēj aplūkot problēmu kā veselumu, nepielietojot analīzi.
13. Ar ko atšķiras mācīšanās motivācija pirmsskolas vecuma bērniem no 16- 19 gadīgiem jauniešiem?
Mācīšanās motivācija visos vecuma posmos ir atkarīga no skolotāja prasmes ieinteresēt un bērna uztveršanas spējām. Pirmsskolas vecuma bērniem ir mazāka uzmanības noturēšana (15min.) uz konkrētu darbu, nekā jauniešiem. Skolotājam ir jāmāk bērnu ieinteresēt, ka zināšanas būs noderīgas turpmākajā dzīvē.
14. Pie kādiem priekšnosacījumiem var sagaidīt, ka skolotājs būs autoritāte skolēnam pusaudžu vecumposmā?
Skolotājs kā autoritāte pusaudzim var būt, ja bērns viņam uzticas, ir mīļš, saprotošs, laipns ar labu humora izjūtu, tajā pašā laikā gudrs, stingrs un atbildīgs. Šādam skolotājam vajag mācēt izprast skolniekus, ieklausīties, atzīt viņa panākumus, iesaistīties viņa darbā, darboties ar prieku.
…
* Klasiskā pedagoģiskā pieeja vairāk orientēta uz galamērķi. Tāpēc, ka skolotāju uzdevums ir sniegt zināšanas pēc grāmatas jeb noteikta parauga un motivēt to apguvi, lai rezultāts būtu patīkams visiem. * Darbības pedagoģiskā pieeja arī varētu būt vairāk orientēta uz galamērķi, jo skolotāju uzdevums ir piespiest bērnu piepūlēties un sasniegt vēlamo rezultātu. * Progresīvisms un pragmatisms vairāk orientēts uz mācīšanās procesu, jo pamatuzdevums ir aktivizēt bērnu, lai pats sāk darboties. * Biheviorālā un kognitīvi biheviorālā pieeja orientēta uz mācīšanās procesu, jo mērķis ir neiet uz priekšu, kamēr nav attīstīts. * Psihoanalītiskā pedagoģiskā pieeja tomēr vairāk orientēta uz galamērķi. Lai gan no vienas puses cenšas iedziļināties, izprast bērnu rīcības neapzinātos motīvus, no otras puses ar savu darbību panāk, lai bērns dara to, ko grib skolotājs. * Eksistencionālā pedagoģiskā pieeja vērsta uz mācīšanās procesu, jo šī pieeja balstās uz to, ka katrs bērns ir unikāls un katrs pats var saprast savas dzīves jēgu un mērķi. * Humānistiskā pedagoģiskā pieeja orientēta uz mācīšanās procesu, jo centrēta uz bērna individualitāti, kur mērķis ir izaudzināt cilvēku , kuram pašam jāatrod sava vieta sabiedrībā. Māca caur viņa paša pieredzi.