Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 1.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 2.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 3.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 4.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 5.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 6.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 7.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 8.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 9.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 10.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 11.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 12.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 13.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 14.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 15.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 16.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 17.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 18.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 19.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 20.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 21.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 22.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 23.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 24.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 25.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 26.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 27.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 28.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 29.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 30.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 31.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 32.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 33.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 34.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 35.
  • Referāts 'Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu iespējas apgūt amatu', 36.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Tuberozās sklerozes klīnika    5
2.  Jauniešu, kas slimo ar tuberozo sklerozi, pedagoģiski psiholoģisks raksturojums    11
3.  Ar tuberozo sklerozi slimojošu jauniešu amata apguves iespējas un īpatnības    14
  Metodiski ieteikumi vecākiem un skolotājiem strādājot ar jauniešiem, kas slimo ar tuberozo sklerozi    20
  Nobeigums    31
  Literatūras saraksts    32
  Pielikumi    33
Darba fragmentsAizvērt

Agra jaunība ir laiks, kad notiek krasas pārmaiņas organismā un psihē, kad jaunais cilvēks mēģina apzināties pats sevi, savas rakstura īpašības, spējas un nākotnes iespējas. Nav divu vienādu cilvēku, katram ir savas atšķirīgas rakstura, temperamenta, ārējā izskata īpatnības, spēju attīstības līmenis un talanti. Tomēr, katrs cilvēks grib būt laimīgs, grib justies mīlēts un vēlas atrast savu īsto vietu dzīvē. To nav viegli sasniegt tiem jauniešiem, kam ir kādas smagas slimības vai attīstības traucējumi.
Ja slimība ierobežo dažādas iespējas, ja tā ārēji padara atšķirīgu no citiem, jaunietis jūtas neveikli, viņš jūtas kaut kādā ziņā citāds, nepilnvērtīgs, nemīlēts. Dažas slimības ietekmē ne tikai fizisko veselību un spējas, bet arī atstāj ietekmi uz rakstura veidošanos. Bieži vien slimības izpausmes skar intelektuālās spējas un apgrūtina mācīšanos.
Īpaši uzmanība, sapratne un atbalsts ir vajadzīgi slimiem jauniešiem, kam savu veselības problēmu dēļ rodas mācību grūtības, sarežģījumi savstarpējās attiecībās vai cieš pašapziņa. Agrīnas jaunības vecumā cilvēki īpaši smagi uztver visu, kas attiecas uz ārieni, fiziskajiem dotumiem, spēku, veiklību vai spējām. Šajā vecumā, kad nozīmīgi patikt vienaudžiem, gūt atzinību un ievērību, slimiem jauniešiem ir grūti iekļauties kolektīvā, atrast draugus, apliecināt sevi. Slimi jaunieši bieži vien īpaši sāpīgi uztver to, ka neatbilst kādiem skaistuma etaloniem vai priekšstatiem par sasniegumiem.
Ja slimība ir neārstējama un progresējoša, jaunietim jau savas patstāvīgās dzīves sākumā ir jāapzinās, ka viņam atvēlētais laiks ir ļoti ierobežots un dzīves kvalitāte ar gadiem kļūs sliktāka. Tas var izsaukt gan depresiju, gan agresivitāti un apgrūtināt draudzīgu attiecību veidošanos ar saviem vienaudžiem. Dažkārt slimības izpausmes atgrūž citus cilvēkus, bet dažkārt izsauc negatīvu, necieņas pilnu vai pat agresīvu izturēšanos pret slimo jaunieti. Ne vienmēr ar izpratni izturas arī pedagogi, atbildīgas amatpersonas un speciālisti.
Viena no slimībām, kas ir neārstējama un progresējoša, kas atstāj ietekmi uz ārējo izskatu un spējām, tāpat kā uz rakstura veidošanos un saskarsmi ar citiem cilvēkiem, ir tuberozā skleroze. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants