-
Mācību priekšmets "Uzturs" 5.klasei
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Tematiskais un laika plānojums mācību gada apjomā | 4 |
2. | Laika plānojums „Uzturā 5.klasei” | 6 |
3. | Materiāli tehniskais un metodiskais nodrošinājums | 7 |
4. | Konkrētās mācību nodarbības izvērsts konspekts | 8 |
5. | Kontroles pasākumu apraksts | 11 |
5.1 | Ieskaite „Uzturs 5.klasei” | 12 |
3. Materiāli tehniskais un metodiskais nodrošinājums
Uzskate –
Tāfele – tiek attēlots grupu darba uzdevums;
Plakāti – skolēnu pašu veidotie – grupu darba rezultāts. Plakātu skaits attiecīgi proporcionāls grupu skaitam klasē.
Izdales materiāli –
Skolotājas veidotais izdales materiāls – katram skolēnam; materiālu skaits ir attiecīgi tāds, cik skolēnu klasē;
Pārtikas produktu attēli – katrai darba grupai noteikts skaits; Kopumā ir 20 attēli, kurā attēloti pārtikas produkti pirmajam grupu darbam un 20 attēli otrajam grupu darbam klasē.
Materiāli tehniskais nodrošinājums izvēlētajam apakštematam –
Sanitāri higiēnisko un darba drošības prasības- kabineta atbilstība koplietošanas telpas noteikumiem, gaisa temperatūras un ventilācijas atbilstība komforta un veselības noteikumiem.
Darba rīki: šķēres – katrai darba grupai vienas; (skolotājas sagatavotās)
Materiāli: A3 formāta papīrs – skolotājas sagatavotais, katrai darba grupai 2 gab., Līme – uz grupu viena; Abpusējā līmlente – uz klasi viena (visi materiāli ir skolotājas sagatavotie.)…
Uzturs ir tas, par ko cilvēki domās vienmēr un jebkādos apstākļos, jo bez tā cilvēks nevar iztikt. Mūsdienās ļoti lielu popularitāti ir ieguvušas ātrās uzkodas, neveselīga pārtika, piemēram, Hesburger, McDonalds pārtika, tieši tāpēc jau skolā bērniem ir jāmāca, kas ir pilnvērtīga uztura sastāvā. Cilvēka uzturam jābūt pilnvērtīgam, tam jāsatur visas organismam nepieciešamās vielas vajadzīgā daudzumā. 5. klasē mājturības nodarbības sākas tieši ar uzturmācību, šo stundu laikā skolēniem tiek sniegts priekšstats par pareizu uzturu, galda kultūru utml. Skolotājam ir jāatrod pareizā pieeja, lai skolēni apgūtu šo svarīgo vielas tematu. Kursa darba mērķis: apliecināt spēju profesionāli izstrādāt izvēlētajam tematam nepieciešamos metodiskā nodrošinājuma materiālus. Lai šo mērķi sasniegtu, jāprot formulēt un atrisināt sekojoši uzdevumi: • Tematiskais un laika plānojums mācību gada apjomā mājturībā un tehnoloģijās; • Laika plānojums izvēlētā temata griezumā; • Materiāli tehniskais un metodiskais nodrošinājums apakštematam – divām nodarbībām (2x40min). Nepieciešamo uzskates un izdales materiālu saraksts izvēlētajam tematam; • Konkrētu mājturības un tehnoloģiju mācību nodarbību izvērsts konspekts; • Izvēlētā apakštemata apguves paškontroles un kontroles pasākumu apraksts.