Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 1.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 2.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 3.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 4.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 5.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 6.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 7.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 8.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 9.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 10.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 11.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 12.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 13.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 14.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 15.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 16.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 17.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 18.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 19.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 20.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 21.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 22.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 23.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 24.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 25.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 26.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 27.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 28.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 29.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 30.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 31.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 32.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 33.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 34.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 35.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 36.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 37.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 38.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 39.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 40.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 41.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 42.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 43.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 44.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 45.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 46.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 47.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 48.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 49.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 50.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 51.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 52.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 53.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 54.
  • Referāts 'Mācību satura loma socializācijas procesā', 55.
Darba fragmentsAizvērt

Personība. Personības jēdziens, tās veidošanās.

"Deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību" 1998. gadam ir teikts:
"Par izglītības pamatuzdevumu izvirzīt brīvas un drošas personības veidošanu, sabiedrīras un katra tās locekļa atbildīgu attieksmi pret sevi, saviem līdzcilvēkiem, pret savu valsti un augstākajām morālajām vērtībām." (26.,27) Jēdzienam personība ir daudz skaidrojumu.
"Personība - cilvēks kā sabiedrisko attiecību un darbību subjekts; cilvēks ar savām rakstura, prāta un emociju īpatnībām." (38)
"Personība ir stabili nosacītu un sociāli nozīmīgu pazīmju sistēma, kas raksturo cilvēku kā noteiktas sabiedrības vai kopības locekli. Personība veidojas sabiedrības prakses procesā, to raksturo aktivitāte, virzība, apzinātības pakāpe, kāda ir personības attieksmei pret apkārtējo pasauli, kā arī pašapziņa". (13.,47)
Personība ir morālo, tiesisko u.c. sabiedrības vai sociālo grupu normu nesēja. Lielu ietekmi uz personību atstāj konkrētās sociālās grupas psiholoģija. Saskarsmes procesā cilvēki savstarpēji ietekmējas, veidojas uzskatu, ieviržu, sociālo normu sistēmas. Viens no personības attīstības priekšnosacījumiem ir bērna vārds, kas viņu atšķir no citiem, norāda viņa dzimumu, tiek izmantots saskarsmē. Bērns ļoti agri identificē sevi ar savu vārdu un uztver sevi vienotībā ar to.
Pirmsskolas vecumā pakāpeniski bērns sāk saprast apkārtējo pasauli, apzināties savu vietu tajā. Bērnam attīstās jūtas un griba, kas nodrošina uzvedības noturību un relatīvu neatkarību no apstākļu maiņas. Piegušie bērna attīstību ietekmē, organizējot sociālo normu apguves procesu, galvenokārt ar personīgo paraugu.
Jaunākajā skolas vecumā bērni jau ir psiholoģiski gatavi skaidri izprast dažādu likumu un noteikumu jēgu, kā arī ikdienā tos patstāvīgi ievērot.
V.Suhomļinskis uzskata, ka 10-11 gadu vecumā bērnos notiek "dīvains lēciens", bērnos mainās "apkārtējās pasaules uztvere, attieksme pret cilvēkiem, prasības, vajadzības, intereses - viss kvalitatīvi citāds." (37.,48)
Viņš raksta:
"Pirmo reizi piedzimst dzīva būtne, otro reizi pilsonis, aktīva, domājoša, darbīga personība, kura redz ne tikai apkārtējo pasauli, bet arī pati sevi." (37.,48)

Autora komentārsAtvērt
Atlants