Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.06.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 1.
  • Konspekts 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 2.
  • Konspekts 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 3.
  • Konspekts 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 4.
  • Konspekts 'Pusaudžu vecumposma īpatnības', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pusaudžu periods veido pāreju no bērnības uz jaunības periodu. Šī perioda īpašā nozīme ir
saistāma ar bērna pubertāti un sociālo attīstību.
Šajā vecumā:
• izveidojas bērna personības pamatiezīmes un kvalitāte;
• atklājas iepriekšējos periodos izveidojušās ietekmes emocionālajā, kognitīvajā un
sociālajā sfērā.
Pusaudžu perioda psihiskās attīstības pazīmes:
• hormonu vētras;
• autoritāšu maiņa;
• pretenziju līmeņa paaugstināšanās;
• pašcieņa, sava ES apzināšanās,
• apziņas maiņa pret sevi (sakāpināta pašapziņa);
• mainās fizioloģiskie procesi organismā;
• vēlme būt pieaugušam;
Pusaudžu vecumposma kognitīvā attīstība. Šajā vecumā:
• ir vēlme apgūt jaunus un abstraktus jēdzienus;
• pieaug pašizziņas, paškontroles nozīme;
• spēja pieņemt lēmumus;
• spēja plānot darbību;
• arvien lielāka nozīme loģikai un gribai;
• pieaug intelektuālo domāšanas operāciju nozīme;
• attīstās vispārīgās intelektuālās spējas;
• spēj spriest par sarežģītām, abstraktām idejām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants