Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 1.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 2.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 3.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 4.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 5.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 6.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 7.
  • Referāts 'Kultūras daudzveidība un nozīmība', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Kultūra aptver ne tikai pagātni, tagadni, bet arī izplešas nākotnē. Pie materiālas kultūras piedēr galvenokārt ražošanas līdzekļi un darba rīki. Materiālā kultūra - cilvēka dabas praktiskas apguves līmeņa radītājs. Pie garīgās kultūras pieder zinātne un tās sasniegumu ieviešanas pakāpe ražošanā un sadzīvē, izglītības līmenis un stāvoklis, medicīnas apkalpošana, māksla, sabiedrības locekļu uzvedības tikumīgās normas, cilvēku vajadzību un interešu attīstības līmenis.
Cilvēka personībās veidošanās kultūra
Kultūras apgūšana notiek ar mācoties. Kultūra veidojas, kultūrai apmācās. Par cik tā nav iegūstama bioloģiskā ceļā, katra paaudze atveido un nodod to nākošai paaudzei. Šīs process ir socializācijas pamats. Vērtību, ticējumu, normu, likumu un ideālu apgūšanas rezultātā notiek bērna personības formēšana un viņa uzvedības regulēšana. Jā socializācijas process beidzas māsu mērogā, tas novestu pie kultūras bojāejas. Kultūra veido sabiedrības locekļu personību, tādā veidā tā lielā nozīmē regulē viņu uzvedību.
Cik liela mērā kultūra ir svarīga indivīdam un sabiedrības funkcionēšanai var noteikt pēc cilvēka uzvedības, kuri nav aptverti ar socializāciju. Nekontrolējuma vai infantila uzvedība, tā saukto džungļu bērnu, kuriem pilnīgi liegta saskarsme ar cilvēkiem ir apliecinājums tam, ka bez socializācijas cilvēki nav spējīgi apgūt pakārtotu dzīves veidu, apgūt valodu un iemācīties iegūt līdzekļus eksistēšanai. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants