Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 1.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 2.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 3.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 4.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 5.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 6.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 7.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 8.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 9.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 10.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 11.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 12.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 13.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 14.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 15.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 16.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 17.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 18.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 19.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 20.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 21.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 22.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 23.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 24.
  • Referāts 'Ģimenes struktūras un audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju vei', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ģimene, tās funkcijas    1
2.  Ģimenes struktūra    2-3
3.  ģimenes to audzināšanas stili    6
4.  Bērnu pozīcija ģimenē    8
5.  Bērnu personības veidošanās nepilnajās ģimenēs    12
6.  Emocionālais incests    13
7.  Audzināšanas stilu ietekme uz bērnu personības iezīmju veidošanos    16
7.1.  Audzināšana    16
7.2.  Audzināšanas stili    18
7.3.  Bērnu personības dominējošās iezīmes    21
  Izmantotā literatūra    23
Darba fragmentsAizvērt

“Ģimene ir patvērums, laimes saliņa, arī ūdens piliens, kurā atspoguļojas visa ezera vai okeāna (sabiedrības) īpatnības konkrētajā vēsturiskajā periodā. Tā ir arī pekle, elle vai odžu midzenis.” [1.;6.]
“ Ģimene ir uz laulības vai radniecības sakaru pamata izveidota sociāla grupa, kuras locekļi dzīvo vienkopus un kopīgi saimnieko, atbild cits par citu. Šo sabiedrības pamatkolektīvu raksturo sarežģītā sistēmā ietvertas attiecības starp laulātajiem, vecākiem un bērniem, brāļiem un māsām, citiem radiniekiem...... [4.;5]
Ģimenei raksturīgākās astoņas funkcijas:
1.reproduktīvā jeb prokreācijas funkcija, kuras būtība ir vajadzība un vēlēšanās kļūt par māti un tēvu;
2.primārās sociālās kontroles jeb socializācijas funkcija. Ģimene ir pirmā sociālā grupa, kurā bērns apgūst ikdienas uzvedības paraugus, normas;
3.audzināšanas funkcija, kuras plašākā būtība ir cilvēces kultūras nepārtrauktības nodrošināšana, sadarbojoties vairākām paaudzēm. Ģimenes audzināšana var nodrošināt bērnam pozitīvu pašvērtējumu, ģimenes iekšējās pasaules izveidi, pilvērtības apziņu.
4.sadzīves materiālās nodrošināšanas funkcijas. Šeit ietilpst fiziskā aprūpe un izdzīvošanas aspekti.;
5.rekreatīvā funkcija – tur ietilpst visa veida atpūtas, relaksācijas, lai katrs indivīds ģimenē varētu atjaunot fiziskos un garīgos spēkus;
6.komunikatīvā (garīgās saskarsmes) funkcija, kur galvenais uzsvars tiek likts uz savstarpējo attiecību kultūru, to veidošanu, izkopšanu, kā arī izvairīšanos no konfliktiem, jo ģimenes strīdos uzvarētāju nav. “Subjektivitātes svētki” – tas varētu būt augstākais sasniegums funkcijas optimizācijā;
7.psihoterapeitiskā funkcija. Šī funkcija ir sekmīga tad, ja visi ģimenes locekļi cits citam spēj nodrošināt garīgo veselību. Jo stress, trauksme, depresija, dusmas ir nemazāk bīstamas par aizraušanos ar alkoholu. Šai funkcijai ir vismaz divi aspekti: ārstējošais (atvieglojuma rašana) un iedvesmojošais (uz izmaiņām rosinošais);
8.felicitoloģiskā funkcija (felicite – no itāliešu valodas laime). Šī funkcija izpilde ir atkarīga no tā, kā tiek veiktas iepriekšējās funkcijas, un ģimene var justies laimīga vai vismaz apmierināta.
Ģimenes funkcijas:
Bērnu radīšanas un audzināšanas funkcija.
Garīgo vajadzību apmierināšanas funkcija.
Mājsaimniecības funkcija.
Šis ģimenes funkciju iedalījums ir ļoti plaši aptverts.
“Ģimenes virsuzdevums, ir atražot dzīvi visās tās izpausmēs. Atražošana caur pēctečiem.” [2]…

Autora komentārsAtvērt
Atlants