Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 1.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 2.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 3.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 4.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 5.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 6.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 7.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 8.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 9.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 10.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 11.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 12.
  • Referāts 'Priekšnosacījumi personības psiholoģiskajai attīstībai', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Personības attīstība   
  E.Eriksona 8 pakāpju personības attīstības sistēma   
  Jauniešu psihiskā attīstība   
  Pieaugušo psihiskā attīstība   
  Personību biogrāfiju piemēri   
Darba fragmentsAizvērt

E.Eriksona 8 pakāpju personības psihosociālās attīstības sistēma.

1.gads – vai nu uzticēšanās, vai neuzticēšanās pasaulei.
Atslēgvārds – cerība.
Labvēlīga iznākuma gadījumā – uzticēšanās apkārtējiem un nākotnei.
Nelabvēlīgais iznākums – bailes no nākotnes, neuzticēšanās, aizdomas.
2.gads – vai nu autonomija, vai šaubas un kauns.
Atslēgvārds – griba.
Labvēlīga iznākuma gadījumā – iemaņas un prasmes sevi ierobežot, izdarīt izvēli, paškontroles iemaņas, pašcieņas veidošanās, kas veicina gribas attīstību, vēlēšanos turpināt tikpat labi.
Nelabvēlīga iznākuma variants – paškontroles trūkums, cilvēks klausa tikai ārējiem stimuliem, tendence kaunēties un šaubīties: vai vēlējos to, ko izdarīju, vai darīju to, ko vēlējos.
3-5 gadi – iniciatīva vai vainas apziņa.
Atslēgvārds – mērķis.
Labvēlīga iznākuma gadījumā – iemaņas pašam darboties pēc savas iniciatīvas, mērķtiecīgi virzīt savu darbību, priecāties par sasniegto.
Nelabvēiīga iznākuma gadījumā – bailes no soda, sevis ierobežojumi, jo parasti nekas neizdodas, par to, ko dara, saņem sodu, nopēlumu, veidojas pāridarījuma un vainas izjūtas, vēlme kompensēt pāridarījumu.
6 gadi līdz pusaudža vecumam – aktivitāte vai nepiedalīšanās.
Atslēgvārds – kompetence.
Labvēlīga iznākuma gadījumā – prasmes un iemaņas vingrināt dotības un attīstīt tās par spējām, lai būtu labi rezultāti, sasniegumi.
Nelabvēlīga iznākuma gadījumā – veidojas mazvērtības izjūta, nepiemērotības izjūta.
Jaunība – vai nu identitātes atrašana, vai lomu apjukums, identitātes difūzija.
Atslēgvārds – uzticība.
Labvēlīga iznākuma gadījumā – spēja sevi uztvert kā unikālu un integrētu personību, spēja uztvert arī citus kā unikālas personības, līdz ar to izturēties pret citiem lojāli,pieņemt citos viņus pašus, viņu identitāti.
Nelabvēlīga iznākuma rezultātā – apjukums, kas ir kas un kurš ir kurš.
Agrīnais briedums – vai nu tuvība, vai izolētība.
Atslēgvārds – mīlestība.
Labvēlīga iznākuma gadījumā – spējas uzņemties saistības ar citiem un par citiem, uzticēt sevi citiem.
Nelabvēlīga iznākuma gadījumā – izvairīšanās no citiem, no mīlestības un uzticēšanās, distancēšanās.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants