Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2002.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 1.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 2.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 3.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 4.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 5.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 6.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 7.
  • Konspekts 'Viduslaiku pāvesti', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Ar Rietumu kristīgās baznīcas atbalstu ap 800. gadu izveidojās rietumeiropiešu impērija - franku monarhija. Neraugoties uz impērijas visai īso mūžu, tai tomēr izdevās radīt jaunu rietumas kultūras vienību. Franku valsts pamatlicējs bija cilts vadonis Hlodvigs, kurš ap 500. gadu iekaroja lielāko daļu tagadējās Francijas un Beļģijas, turklāt pats izgudrēm pievērsās rietumu katoliskajai kristietībai - turienes bīskapu un vietējo iedzīvotāju ticībai.
Šis laikmets bija viens no Eiropas rakstītās vēstures drūmākajiem posmiem: panīka tirdzniecība, pagrima pilsētas, gandrīz pilnīgi tika aizmirsta māka lasīt un rastīt, un visur valdīja nepārtraukta vardarbība.
Tomēr zināmu nākotnes cerību viesa Romas pāvesta vara un benediktīņu klosteru darbība. Jaunā Rietumeiropas reliģijas politika balstījās uz abu institūtu savienību un tās pamatlicējs bija pāvests Gregors I (valdījis no 590.-604. gadam), kurš pazīstams kā sv. Gregors Leilais. Līdz tam Romas pāvests formāli skaitījās pakļauts Konstantinapoles imperatoram un kristīgo Austrumu augstākajam reliģiskajam prestižam, bet Gregors lūkoja to novērst, radot autonomāku, rietumnieciski orientētu latīņu baznīcu. Viņa centieni bija visai daudzveidīgi. Būdams teologs, ceturtais katoļu baznīcas lielais "latīņu tēvs", Gregors izmantoja savu triju priekšteču , proti, Hieronīma, Ambrosija un jo seviāķi Augustīna darbu un radīja jaunu kristietīgās teoloģijas variantu. Īpaši uzsvērta tajā bija mācība par grēku nožēlošanuun purgatoriju (šķīstītavu), kurā dvēsele var šķīstīties pirms nonākšanas debesīs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants