Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Uzņēmuma misija, vīzija un mērķi', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmuma misija, vīzija un mērķi', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmuma misija, vīzija un mērķi', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmuma misija, vīzija un mērķi', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmuma misija, vīzija un mērķi', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Stratēģiskie mērķi uzņēmuma ilgtermiņa konkurētspējīgo priekšrocību iedibināšanā dod akcionāriem ieguvumu ilgākā laika periodā nekā finansiālie mērķi uzņēmuma īstermiņa peļņas palielināšanā. Taču katram uzņēmumam ir vajadzīgi gan finansiāli, gan stratēģiski mērķi īstermiņa un ilgtermiņa darbības plānošanā.
Kopš uzņēmējdarbības sākumiem lielākā daļa uzņēmumu koncentrējās uz vienu visiem saprotamu mērķi - gūt peļņu. Šodien turpretī lielākā daļa uzņēmumu vairs neuzskata peļņu par visaugstāko mērķi. Absolūtās jeb nepārkāpjamās finansiālās prioritātes praktiski vairs nepastāv. Gluži otrādi, prioritātes arvien vairāk tiek pakārtotas ārējās vides dažādajām izmaiņām.
Mērķu izvirzīšanas process parasti sākas no augstākā līmeņa vadības un tiek virzīts uz zemākajiem līmeņiem:
• pirmkārt, vajag izvirzīt stratēģiskos un finansiālos mērķus visai organizācijai;
• otrkārt, jānosaka mērķi katrai organizācijas struktūrvienībai, ražošanas nodaļai un stratēģiskajai biznesa vienībai;
• treškārt, katrs darbinieks var izvirzīt savus personiskos mērķus, kas dod ieguldījumu struktūrvienību augstākajos mērķos.
Tikai tad, kad katrs vadītājs, no augstākā līmeņa vadītāja līdz viszemākajam vadītājam, kļūst atbildīgs par kādas specifiskas mērķī ietvertās darbības izpildi, var uzskatīt mērķu izvirzīšanu par sekmīgi paveiktu.3

Autora komentārsAtvērt
Atlants