Vērtējums:
Publicēts: 02.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 1.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 2.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 3.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 4.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 5.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 6.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 7.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 8.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 9.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 10.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 11.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 12.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 13.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 14.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 15.
  • Referāts 'Profesionāla kolektīva izveide un motivēšana augstskolu bibliotēkās', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Profesionāla kolektīva jēdziens un tā nozīme augstskolas bibliotēkas attīstībā    4
1.1.  Profesionāla augstskolas bibliotēkas darbinieka īpašības    4
1.2.  Profesionāla bibliotekāra motivācijas ietekme uz augstskolas bibliotēkas attīstību    5
1.3.  Profesionāla personāla atlase un pieņemšana darbā    6
2.  Motivēšanas paņēmieni augstskolu bibliotēkās    7
2.1.  Darbinieku apmācība un izglītošana    8
2.2.  Darba pienākumu maiņa ar mērķi veicināt darbinieku profesionalitāti    9
3.  Situācija Latvijas augstskolu bibliotēkās    10
  Nobeigums    11
  Izmantotās informācijas avotu saraksts    12
  Pielikums    14
Darba fragmentsAizvērt

Šī temata izvēle pamatojas uz personīgo pieredzi darbā augstskolas bibliotēka. Mani novērojumi liecina par to, ka Latvijas augstskolu bibliotēkās kadru mainība ir aktuāla problēma. Tāpēc, veicot pētījumu, ne tikai izstudēju personālvadības teorijas gan Latvijas, gan ārzemju izdevumos, bet veicu arī nelielu aptauju augstskolu bibliotēku vadītāju vidū.
Mans darbs sastāv no 3 nodaļām, secinājumiem un 1 pielikuma. 1.nodļā tiek izskaidrots profesionāla kolektīva jēdziens, kādām īpašībām vajadzētu piemist kvalificētam augstskolas bibliotekāram, kā arī minēti iemesli, kāpēc augstskolu bibliotēkām jāpievērš liela uzmanība sava personāla motivēšanai un tālākai izglītībai. 2.nodaļā raksturošu dažādus personāla motivēšanas paņēmienus, ko parasti izmanto augstskolu bibliotēkas. 3.nodaļā šī darba lasītājiem būs iespēja uzzināt, kādas atbildes tika iegūtas, aptaujājot Latvijas augstskolu bibliotēku vadītājas. Izsūtīto anketu paraugu pievienoju šī darba pielikumā.

1. Profesionāla kolektīva jēdziens un tā nozīme augstskolas bibliotēkas attīstībā
Bez efektīvi strādājoša personāla vienkārši nav iespējama organizācijas pastāvēšana. [ 6]
Cilvēka radošā darbība ir pamats organizācijas attīstībai. [ 6]
Šodien efektīvi ar peļņu var strādāt tikai tie uzņēmumi, organizācijas, firmas, kuros strādā ieinteresētas, radošas personības. [6]
Lai nodrošinātu ilgstošas konkurētspējīgas priekšrocības, organizāciju centrā jābūt cilvēkiem - viņu jaunradei un talantiem, viņu centieniem un cerībām, viņu sapņiem un sajūsmai. [3]
Personāla stratēģija – nozīmīgākā vadības joma organizācijā ar visu iespējamo vadības funkciju spektru. [6]
Personālvadība ir viena no svarīgākajām vadīšanas teorijas sastāvdaļām, kurā cilvēks ir aplūkots kā vienīgais jaunrades avots…

Autora komentārsAtvērt
Atlants