Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 1.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 2.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 3.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 4.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 5.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 6.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 7.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 8.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 9.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 10.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 11.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 12.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 13.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 14.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 15.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 16.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 17.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 18.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 19.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 20.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 21.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 22.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 23.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 24.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 25.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 26.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 27.
  • Referāts 'Emocionālā inteliģence', 28.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
1.  Teorija par emocionālo inteliģenci    6
1.1.  Emocionālās inteliģences vēsture    6
1.2.  Par Danielu Goulmenu    6
1.3.  Goulmena emocionālās inteliģences modelis    7
1.4.  Emocionālās inteliģences pieci komponenti    8
1.5.  Emocionālā inteliģence un vispārējais intelekts    9
1.6.  Emocionālās inteliģences apgūšanas priekšrocības    10
1.7.  Emocionālās inteliģences uzlabošana    11
2.  Pētījums par vidusskolēnu emocionālo inteliģenci    14
2.1.  Pētījuma metodika    14
2.2.  Respondentu atbildes par emocionālo inteliģenci    14
  Secinājumi    19
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    20
  Pielikums    21
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pētot vidusskolēnu anketēšanas rezultātus un intervējot izglītības psiholoģi Lailu Ščadro, darba autore secina, ka emocionālā inteliģence tiek pielietota daļēji. Tā nav apgūta pilnīgi.
Skatoties pēc Daniela Goulmena emocionālās inteliģences modeļa, darba autore secina, ka personīgās spējas, kā pašapziņa un paškontrole lielākajai daļai skolēnu piemīt. Skolēni spēj kontrolēt un novirzīt savas negatīvās emocijas citur. Tomēr sociālās prasmes ir vājas. Empātijas izrādīšana piemīt tikai retajam. Skolēnu domāšana vairāk virzīta uz to, ka katram jācīnās pašam par sevi. Protams, tas atkarīgs arī no skolas un novirziena, kurā skolēns izvēlējies mācīties. Piemēram, humanitārajā novirzienā skolēni zinās, kas ir emocionālā inteliģence un viņiem tiks mācīti tā pamatprincipi, bet eksaktajā novirzienā humanitārās zinātnes tiek nostādītas otršķirīgi, tāpēc bērni nezinās, kas ir emocionālā inteliģence.
Latvijas skolas nepievērš pietiekami lielu uzmanību emocionālajai inteliģencei, kā to dara Amerikā. Jauniešu emocionālā inteliģence vairāk attīstās pateicoties sabiedrībai, kādā skolēns uzturas, ar kādu draugu grupu ir izvēlējies kontaktēties, kādas ir pēc skolu aktivitātes un intereses. Veids, kādā vecāki audzina savus bērnus, cik ļoti kontrolē viņu rīcību un ietekmē izvēles, veido emocionālo inteliģenci. Pēc pareizās audzināšanas, jaunietis, ietekmējoties uz pieredzi un paša iepriekš pieļautajām kļūdām, izvēlēsies savu draugu kompāniju un sabiedrību, kurā uzturēsies un turpinās attīstīt sevi, ietekmējoties no citiem.
Skola veido sabiedrību, kurā jaunietis mācās un pilnveidojas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants