Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 1.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 2.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 3.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 4.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 5.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 6.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 7.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 8.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 9.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 10.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 11.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 12.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 13.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 14.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 15.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 16.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 17.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 18.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 19.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 20.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 21.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 22.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 23.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 24.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 25.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 26.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 27.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 28.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 29.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 30.
  • Konspekts 'Dinamiskie procesi mazā grupā. 2.daļa', 31.
Darba fragmentsAizvērt

Statuss ir cilvēka sociālās uzvedības galvenais komponents, jo no statusa izriet cilvēka sociālas funkcijas — lomas, ko cil­vēks spēlē sabiedrība. Ja cilvēkam nav statusa (piemēram,vāj­prātīgajam), viņa uzvedību regulēt nav iespējams. Reālo cil­vēka uzvedību nosaka ne tikai svarīgākie, bet visi cilvēka sta­tusi. Piemēram, cilvēka darba uzvedību ka vienu no sociālas uzvedības veidiem nosaka ne tikai viņa darbinieka statuss, bet arī nacionālais, izglītības, ģimeniskais tn lā saucamais socio-metriskais statuss.
Sociometriskais (sociāli psiholoģiskais) statuss atspoguļo personības vietu un nozīmīgumu kādā grupa, piemēram, darba grupā. Cilvēks šajā grupa var būt līderis, autoritāte vai arī noraidītais, atstumtais, var būt ideju ģenerators vai nīgrs kritiķis. Tā kā indivīds dzīvo un darbojas grupās, lā pozīcija, kuru viņš ieņem grupas sociālpsiholoģiskajās at­tiecībās, starppersonu komunikācijas sistēmā nozīmīgi ietekmē cilvēka sociālo uzvedību šajā grupa un var ietekmēt viņa uzvedību arī citās sociālajās situācijās. Piemēram, cilvēks, ku­ra sociometriskais statuss darba kolektīvā ir zems, kuru neuz­klausa un ar kuru nerēķinās, var ari ģimenē justies atstumts un nevajadzīgs, vai arī pretēji — ģimenē uzvesties kā despots un tirāns, cenšoties-kompensēt pazemojošo stāvokli darba vietā.…

Atlants