-
Transnacionālo korporāciju darbība Latvijā
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| IEVADS | 3 | |
| 1. | TRANSNACIONĀLO KOROPORĀCIJU BŪTĪBAS, PROCESU UN DARBĪBAS TEORĒTISKĀ ANALĪZE | 5 |
| 1.1. | TRANSNACIONĀLĀS KORPORĀCIJAS JĒDZIENS, BŪTĪBA UN IETEKME UZ EKONOMIKU | 5 |
| 1.2. | TRANSNACIONĀLO KOROPORĀCIJU VADĪBAS UN MĀRKETINGA ĪPATNĪBAS | 8 |
| 1.3. | TRANSNACIONĀLO KORPORĀCIJU DARBĪBA UN GLOBALIZĀCIJA | 15 |
| 2. | TRANSNACIONĀLO KORPORĀCIJU DARBĪBA LATVIJĀ | 17 |
| 2.1. | TRANSNACIONĀLO KORPORĀCIJU DARBĪBAS STIPRĀS UN VĀJĀS PUSES LATVIJĀ | 17 |
| 2.2. | LIELĀKĀS TRANSNACIONĀLĀS KOMPĀNIJAS LATVIJĀ UN TO ĀRVALSTU KAPITĀLS | 19 |
| 3. | SAMSUNG LATVIA DARBĪBA | 22 |
| 3.1. | SAMSUNG GROUP KĀ KONGLOMERĀTA DARBĪBA PASAULĒ | 22 |
| 3.2. | SAMSUNG TRANSNACIONĀLĀS KORPORĀCIJAS DARBĪBA LATVIJĀ | 23 |
| SECINĀJUMI | 25 | |
| LITERATŪRAS AVOTI | 26 |
SECINĀJUMI
Darba gaitā, pētot TNK būtību, pazīmes un darbību Latvijā un kopumā, radās sekojoši secinājumi:
1. Transnacionālo kompāniju darbība Latvijā spēlē nozīmīgu lomu vietējā tirgus attīstībā un aizņem pat ļoti lielu daļu no vietējā tirgus, kas var uzlabot valsts ekonomisko stāvokli;
2. Galvenās transnacionālo kompāniju darbības ir saistītas ar globalizāciju, jo globalizācijas procesa iezīmes ir līdzīgas korporāciju paplašināšanās iezīmēm;
3. Transnacionālās korporācijas ar zīmola darbību var panākt globālu atpazīstamību, kā arī parādīt savu nostāju vai devumu konkrētā jautājumā;
4. Globalizācija ir cieši saistīta ar TNK. Tie darbojas savstarpējā mijiedarbībā, jo ar tiem saistītie procesi ir salīdzinoši līdzīgi;
5. Attīstoties globālajam tirgum aizvien lielāku nozīmi spēlē konkurence, kas kalpo kā korporāciju un to inovāciju virzītājs;
6. Katrā valstī TNK jāizvēlas individuālu pieeju, lai veiksmīgi ieietu tirgū un izveidotu atbilstošu produkta vadības politiku;
7. Lai gan TNK skaits Latvijā ir neliels, to darbība ir pietiekoši augstā līmeni un to paplašināšanās iespējas arī ir lielas, kas norāda turpmāku TNK skaita palielināšanos;
8. SAMSUNG Latvia pieder spēcīga Latvijas elektronikas tirgus daļa, kur šī TNK Latvijā darbojas kā mārketinga virzītājs;
9. SAMSUNG ir lielisks piemērs, ka TNK nav jāpārstāv sevi valstī ar ražotni, bet pilnīgi pietiek ar mārketinga virzīšanas filiāli un operatīvu darbību valsts tirgū.
…



























