Vērtējums:
Publicēts: 14.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 1.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 2.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 3.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 4.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 5.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 6.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 7.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 8.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 9.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 10.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 11.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 12.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 13.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 14.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 15.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 16.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 17.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 18.
  • Referāts 'Eksports un imports Latvijā', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  EKSPORTS    4
1.1.  Lielākie eksportētāji Latvijā    7
1.1.1.  SIA "Bolderaja Ltd"    7
1.1.2.  Grindeks    7
2.  EKSPORTA APJOMA NOTEIKŠANA STATISTIKĀ    8
2.1.  Eksporta subsīdijas un dempings    8
3..  IMPORTS    11
3.1.1.  Latvijas Gāze    13
3.1.2.  "Latvija Statoil"    14
3.1.3.  Rimi Latvia    14
3.1.4.  Maxima    14
3.2.  Preču importa apjoma noteikšana    15
4.  ĀRĒJAS TIRDZNIECĪBAS RAKSTUROJUMS    16
5.  LATVIJAS EKSPORTS UN IMPORTS    16
6.  SECINĀJUMI    18
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    19
Darba fragmentsAizvērt

6. SECINĀJUMI
1. Preču eksports ir:
• dotajā valstī ražotās produkcijas izvešana un realizācija ārzemēs;
• produkcijas realizācija izvešanai uz citām valstīm ar nosacījumu, ka šīs preces šķērsos robežu.
2. Eksportētājs parasti ir vietēja firma, kas produkciju izved saskaņā ar ārzemju partnera pasūtījumu un noslēgto līgumu.
Eksportu ietekmē vairāki faktori:
• Reālais iekšzemes kopprodukts ārzemēs. Ja tas regulāri palielinās, tad ārzemnieki vairāk pērk importa preces un tas labvēlīgi ietekmē eksportētājvalsts uzņēmuma attīstību. Ja savukārt ārzemes ir ekonomikas lejupslīde, tad tas negatīvi atsaucas uz eksportētājvalsts ekonomiku;
• Attiecīgajā valstī ražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādu pašu preču un pakalpojumu cenām ārzemēs. Ja attiecīgajās valsts ražojumiem cenas ir zemākas, tad šīs preces ārzemnieki iegādājas vairāk un otrādi – ja vietējās preces ir dārgākas, tad priekšroku dod ārzemju precēm;
• Valūtas kurss. Ja nacionālās valūtas kurss ir pārāk augsts attiecībā pret citu valsts valūtām, tad tas nesekmē preču un pakalpojumu eksportu. Tas nozīmē, ka attiecīgās valsts preces un pakalpojumi ir salīdzinoši dārgāki
3. Importu ietekmē vairāki faktori:
• valsts reālais iekšzemes kopprodukts. Jo augstāks ir reālais iekšzemes kopprodukts, jo iedzīvotājiem ir lielāki ienākumi. Līdz ar to viņiem ir lielākas iespējas iegādāties importa preces. Tādējādi imports attiecīgajā valstī palielinās;
• ārzemnieku ražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādām pašām precēm un pakalpojumiem attiecīgās valsts uzņēmumos. Imports palielināsies, ja vietējo ražojumu cenas būs ievērojami augstākas nekā tādām pašām vai līdzīgām importa precēm un pakalpojumiem.
• valūtas kurss. Ja nacionālās valūtas kurss ir augstāks attiecībā pret citu valstu valūtām, tad tas sekmē importu no ārzemēm.
4. Kopuma Latvijas ekonomiskais stāvoklis uzlabojas, jo 2011. gadā ārējās tirdzniecības apjoms palielinājās. Eksporta apjoms palielinājās par 1.1 mljrd. eiro jeb 36.9% un importa - par 1.2 mljrd. eiro jeb 34.0%.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants