• Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzībai

     

    Referāts16 Tiesības

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 1.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 2.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 3.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 4.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 5.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 6.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 7.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 8.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 9.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 10.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 11.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 12.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 13.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 14.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 15.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 16.
  • Referāts 'Administratīvās tiesības - publisko tiesību nozare personas interešu aizsardzība', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Administratīvo tiesību iedalījums    4
  Publisko un privāto tiesību nošķiršana    6
  Administratīvas tiesības kā patstāvīga publisko tiesību nozare    8
  Administratīvo tiesību saikne ar citām tiesību nozarēm    9
  Administratīvo tiesību priekšmets    10
  Administratīvo tiesību funkcijas    11
  Administratīvo tiesību avoti un to piemērošana    12
  Nobeigums    15
  Izmantotās literatūras saraksts    18
Darba fragmentsAizvērt

Administratīvās tiesības ir plaša tiesību nozare, kas regulē attiecības valsts pārvaldes sfērā. Šo attiecību subjekti ir visai daudzskaitlīgi un daudzveidīgi. Vispirms pie tiem pieder valsts pārvaldes iestādes - Ministru kabinets, ministrijas, dažādas pārvaldes, inspekcijas, dienesti, kā arī pašvaldības, kas īsteno vairākas valsts pārvaldes funkcijas. Tajā pašā laikā šo attiecību subjekti ir arī visi tie, uz kuriem šīs valsts pārvaldes iestādes iedarbojas vai arī ar kuriem sadarbojas šo funkciju īstenošanas procesā - sabiedriskas organizācijas, komercsabiedrības, citas institūcijas, Latvijas pilsoņi un citas fiziskas personas.
Ņemot vērā šo attiecību daudzveidību un to dalībnieku lielo skaitu šī attiecību nozare ir visai sarežģīta. Tajā pašā laikā tā ir viena no vismazāk sistematizētām tiesību nozarēm. Nevar cerēt arī uz tās plašāku sistematizāciju tuvākā nākotnē, jo Latvijā vēl arvien notiek plašas reformas valsts pārvaldes jomā, sociālistisko un postsociālistisko tiesību normu nomaiņa pret normām, kas atbilstu demokrātiskas brīvā tirgus sabiedrības prasībām. [1]
Administratīvās tiesības vēsturiski radās līdz ar valsti. Valsts attīstība sekmēja administratīvo tiesību attīstību un tās kalpoja valsts un sabiedrības savstarpējo attiecību regulēšanai. Valsts noteica administratīvās tiesības, bet arī tiesības noteica valsts virzību.
Administratīvās tiesības kā sabiedrisko attiecību regulators visās valstīs ir ieņēmušas un turpina ieņemt vienu no vadošajām vietām citu tiesību nozaru vidū. Un tas ir objektīvi nosacīti, jo nav citas iespējas, kā realizēt likumdevēja gribu, kas izteikta likumos. Tikai, izpildot likumos paredzēto, proti, realizējot izpildvaru, ir iespējams sakārtot attiecības, lai nodrošinātu valsts, sabiedrības un indivīda attīstību tiesiskā valstī.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants