Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Ojārs Stūre:
4 operatīvās krīžu vadības pamatprincipi
1. Kaitējuma ierobežošana (ierobežot apdraudējuma izplatīšanos)
Krīze parasti sākas ar reālu vai potenciālu kaitējumu uzņēmuma darbībai, ieņēmumiem vai tā reputācijai. Šajā brīdī ir svarīgi nepieļaut kaitējuma izplešanos.
2. Palīdzēt cietušajiem
Gluži pretēji mūsu cilvēciskajiem instinktiem, palīdzība cietušajiem krīzes situācijās seko tikai pēc tam, kad ir novērsta apdraudējuma izplatīšanās.
3. Likvidē krīzes iemeslu (likvidēt tiešo apdraudējuma cēloni, pagaidu risinājums vai alternatīva)
Pēc tam, kad esat atbrīvojies no iebrucēja, Jūs varat pievērsties sistēmas «cauruma aizlāpīšanai».
4. Atrisini problēmu (rast ilgtermiņa problēmas risinājumu)
Incidenta tiešo iemeslu likvidēšana parasti ir tikai pagaidu risinājums. Tas neatrisina problēmu ilgtermiņā.
Īana Īrvinga Mitrofa 5 posmu krīzes pārvarēšanas modelis
Signālu noteikšana, centieni identificēt brīdinājuma zīmes un veikt preventīvus pasākumus;
«zondēšana» un novēršana, aktīva meklēšana un riska faktoru samazināšana;
kaitējuma ierobežošana, krīze un pasākumi, kas veikti, lai ierobežotu tā izplatīšanos;
atveseļošanās, centieni atgriezties normālā darbībā;
mācoties, cilvēki pārskata krīzes pārvarēšanas centienus un no tiem mācās.

Krīzes vadības komanda
Pārbaudīt faktus un izvērtēt ietekmi
Noteikt darbības virsuzdevumu
Izstrādāt rīcības plānu
Deleģēt uzdevumus un resursus
Noteikt komunikācijas vadlīnijas
! Regulāras sanāksmes (informācijas apmaiņa)
Katras nākošās sanāksmes pirmais jautājums ir:
«Vai situācija ir mainījusies? Kas tieši ir mainījies?»

Autora komentārsAtvērt
Atlants