Vērtējums:
Publicēts: 24.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 1.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 2.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 3.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 4.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 5.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 6.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 7.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 8.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 9.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 10.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 11.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 12.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 13.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 14.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 15.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 16.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 17.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 18.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 19.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 20.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 21.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 22.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 23.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 24.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 25.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 26.
  • Biznesa plāns 'SIA "Ajde" attīstība Latvijā', 27.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Kopsavilkums    3
1.  SIA AJDE pamatdati    5
2.  Pakalpojumu apraksts    6
3.  Vadība un personāls    7
4.  Tirgus un tirgus izpēte    11
4.1.  Tirgus apraksts    11
4.2.  Klienti    12
4.3.  Konkurence    12
4.4.  Mārketings    14
4.5.  Realizācija    15
5.  Ražošanas process    16
6.  Finansiālā informācija    19
7.  Riska faktori un atdeve    21
  Pielikumi    22
Darba fragmentsAizvērt

7. RISKA FAKTORI UN ATDEVE
Katra uzņēmuma pastāvēšana ir saistīta ar zināmu risku. Svarīgi ir noteikt un izvērtēt iespējamo risku, mēģināt to samazināt un būt gataviem riskēt. Restorāna “AJDE” darbība ir saistīta ar šādiem riskiem:
1. Risks pazaudēt klientus. Piedāvājot nepamatoti dārgus pakalpojumus, restorāns riskē zaudēt esošos klientus un atbaidīt jaunus vēl nebijušus klientus. Nepiedāvājot jaunus un interesantus pakalpojumus, riskē sevi padarīt neinteresantu patstāvīgo klientu acīs. Kad jau viesis no mārketinga viedokļa ir piesaistīts un ieradies konkrētajā restorānā, ar savām vēlmēm un idejām par pašu restorānu, neviens kā vienīgi personāls nevar tālāk jau šo viesi piesaistīt vairāk, ņemot galvenokārt vērā visus psiholoģiskos faktorus, kas atstās uz viesi visdziļāko un lielāko iespaidu. Un, protams, to var vienīgi nosaukt par sava veida mākslu – ļoti radošu un intuitīvu procesu, kam savukārt jau tālāk būs pakārtoti visi pārējie, vairāk materiāla rakstura.
2. Nelabvēlīga apkārtējā vidi: ekonomisko, politisko, sociālo. Nestabila ekonomiskā un politiskā situācija rada mazāk pakalpojumu pircēju, respektīvi, maz ēdāju.
3. Reputācijas zaudēšana. Pārkāpjot vai neievērojot likumus, uzņēmums ir pakļauts riskam, ka zaudēs reputāciju klientu acīs. Tas attiecas arī uz nekvalitatīvu ēdienu, nesamērīgi augstām cenām vai restorāna ēdienu sagatavošanas augstākā līmeņa zaudēšana. Lai uzlabotu reputāciju, uzņēmums piedalās arī dažādās labdarbības akcijās, piemēram, “Eņģeļi pār Latviju”, “Dāvā sapni” u.c.
4. Finansiālais risks. Inflācija, ekonomiskās krīzes, ekonomikas lejupslīde, piegādātāju cenu politikas izmaiņas. Lai mazinātu risku no piegādātāju puses, tiek slēgti līgumi ar viņiem, kur smalki atrunata katra detaļa. Finansu riska mazināšanai, uzņēmums veicis apdrošināšanu.
5. Cenu paaugstināšanās izejvielām un citām piegādes precēm, kā arī pakalpojumiem (piemēram, piegādes), lai no tā izvairītos tiek slēgti līgumi ar piegādātājiem, kuros tiek atrunāts punkts par cenu izmaiņām un sankcijām un darbībām (tiesībām), ja paaugstina.
6. Kvalificētu strādnieku trūkums, jo Latvijā šobrīd daudzi kvalificēti darbinieki izbrauc prom, lai nodrosinātu šādus strādniekus, tiks piaicināti daži no Maķedonijas (pavārs), kas pārzin restorāna specifiku. Censties motivēt darbiniekus, lai paliek strādāt uzņēmumā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants