Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pieprasījumu nosaka patērētāja vēlmes un iespējas', 1.
  • Konspekts 'Pieprasījumu nosaka patērētāja vēlmes un iespējas', 2.
Darba fragmentsAizvērt

1. Saprātīgas izturēšanās principi
Ksenofots izvirzīja ideju par lietu subjektīvo derīgumu. Viena un tā pati lieta var būt un var nebūt derīga atkarībā no tā, vai cilvēks zina vai nezina, kā to lietot.
Patērētāja vēlmes un iespējas nosaka preces kvalitāte un derīgums, kas ir subjektīvas „lietas”.
Kvalitāte – preces un pakalpojuma atbilstība labam, ideālam īpašību kopumam. Vēlmes mēra ar derīgumu. Derīgums ir mērs, ar kuru skaitliski novērtē katru alternatīvu.
Racionālas izturēšanās būtība ietver sevī principu, ka vairāk ir labāk nekā mazāk.
2. Kardinālais un ordinālais derīgums.
Kardinālais derīgums – katras preces derīgumu var skaitliski aprakstīt.
Ordinālais derīgums – preces sakārto prioritārā secībā (var pakārtot kādai skalai).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants