Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.09.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 1.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 2.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 3.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 4.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 5.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 6.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 7.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 8.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 9.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 10.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 11.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 12.
  • Referāts 'Ķīmijas skolotājas darba vides ergonomiskā novērtēšana', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS   
1.  Teorētiskā daļa   
1.1.  Ergonomikas mērķis un definīcija   
1.2.  Risks – riska faktoru novērtējums   
1.3.  Profesija – ķīmijas skolotājs   
2.  Praktiskā daļa   
2.1.  Metodika   
2.2.  Informācija par respondentu   
2.3.  Darba ergonomiskie apstākļi   
2.4.  Darba vide   
2.5.  Darba organizācija   
2.6.  Semināri un reālā profesijas situācija   
  IETEIKUMI   
Darba fragmentsAizvērt

2.5.Darba organizācija
Darba laikā reglamentētās atpūtas pauzes ir ar biežumu 10 min ik pa 40 min, pēc aptuveni trīs šāda veida atkārtojumiem seko ilgāks pārtraukums – 30 min. Šajā laikā reizēm tiek pildīti relaksējoši vingrinājumi. Skolotāja uzskata, ka viņai šāda veida pārtraukumi ir pietiekami, lai pārvarētu nogurumu. Tas savukārt noved pie koncentrācijas spēju nesamazināšanās, jo darbs prasa paaugstinātu atbildību.
Skolotāja atdzīst, ka savā mērā pati kontrolē savu darba procesu un ka ar kopējo organizāciju darbā ir apmierinātā. Regulāri tiek veiktas medicīnas pārbaudes (vienu reizi gadā) pie vairākiem speciālistiem. Tā kā ķīmijas skolotāja darbs pieskaitāms pie darba kaitīgos apstākļos, tad iespējamas papildus brīvdienas jau noteiktajam atvaļinājumam.

2.6.Semināri un reālā profesijas situācija
Salīdzinot semināros izsecināto par ķīmijas skolotāja profesiju, lielākoties viedoklis sakrita ar reālo (skolotājas teikto) situāciju, tomēr 5.seminārā izanalizētie ķīmijas skolotājas darbavietas ergonomiskie riski celšanas darbu laikā nesakrīt ar reālo situāciju. Seminārā biju minējis, ka šādu risku nav, bet riski ir. Sarunā atklājās, ka riski pastāv pie uzcelšanas un nocelšanas darbiem (tas tiek veikts pakāpjoties uz trepītēm un ar izstieptām rokām uz augšu), kad nepieciešamās vielas vajadzīgas darbam. Tiesa šajos augstajos plauktos stāv vielas, kas tiek izmantotas retāk, nevis ikdienas eksperimentu demonstrācijās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants