Vērtējums:
Publicēts: 29.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 1.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 2.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 3.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 4.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 5.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 6.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 7.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 8.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 9.
  • Referāts 'Vecumposma īpatnības, pusaudža vecums', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pusaudža vecumposms    4
2.  Pusaudžu attiecības    5
2.1.  Pusaudžu attiecības ar skolotājiem    6
3.  Pusaudžu dusmas    7
4.  Vecāku kļūdas pusaudža audzināšanā    8
  Secinājumi    9
  Literatūras saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

4.Vecāku kļūdas pusaudža audzināšanā
Lai izvairītos no bērna traumēšanas, lai nodrošinātu viņu veselīgu attīstību, psihologi min šādas audzināšanas kļūdas, kuras jāzina vecākiem, lai kaut ko mainītu:
• Vecāki pietiekami nenovērtē ģimenes nozīmi, audzināšanas tradīcijas un noteikumus pusaudža dzīvē;
• Vecākiem piemīt dubulta morāle;
• Vecāki tikai formāli rūpējas par bērna audzināšanu;
• Vecāki ir pārāk sīkumaini kontrolē un uzraudzībā;
• Lutināšana;
• Pārspīlētas bērna slimības;
• Nav emocionāli siltu savstarpējo attiecību;
• Audzināšana pārspīlētas morālās atbildības garā;
• Ģimenē valda rupjas un brutālās attiecības;
• Starp vecākiem ir nesaskaņota rīcība;
• Bērns aug ārpus ģimenes u.c.
Bērna sistemātiska negatīva ietekmēšana (gan fiziska, gan garīga) neatgriezeniski negatīvi ietekmē viņa gribasspēku, pārvērš viņu par padevīgu, pakļāvīgu personību, kas nespēj izraudzīties patstāvīgu pozīciju un pieņemt neatkarīgus lēmumus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants