Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 1.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 2.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 3.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 4.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 5.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 6.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 7.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 8.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 9.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 10.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 11.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 12.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 13.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 14.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 15.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 16.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 17.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 18.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 19.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 20.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 21.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 22.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 23.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 24.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 25.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 26.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 27.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 28.
  • Referāts 'Vecāko klašu skolēnu profesionālā orientācija', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Profesionālās izglītības sistēma kā daļa no visas izglītības sistēmas    5
1.1.  Apgūstamās profesijas    6
1.2.  Profesijas, kuras izvēlas skolēni    7
2.  Kāpēc skolēniem ir svarīga karjeras veidošana    9
3.  Principi, kā vadīt karjeras veidošanu    11
4.  Nākotnes iespēju izzināšana    13
5.  Absolventu tālākizglītība Praulienas pamatskolā    16
  Nobeigums    18
  Izmantotā literatūra un avoti    20
  Pielikumi    21
Darba fragmentsAizvērt

Karjeras veidošana ir nepārtraukts process, kura gaitā cilvēks izmanto informāciju par sevi un apkārtējo pasauli, analizē un pielieto to, lai izvēlētos savu nodarbošanās jomu un pēc tam jau konkrētu profesiju. Amerikāņu psihologi karjeru skaidro kā profesionālo un citu dzīves jomu maiņu cilvēka pilnveidošanās procesā. Ir svarīgi apzināties, ka cilvēks pats piedalās savas dzīves (karjeras) veidošanā un plānošanā. Cilvēks pats izvēlas akcentus un sabalansē karjeras kā dzīves jomas: darbu, ģimeni, brīvo laiku, garīgumu un pilsoniskumu. Darbs neeksistē izolēti no indivīda dzīves pārējās daļas. Apmierinātība ar profesionālās karjeras veidošanos ietekmē arī pārējās dzīves jomas.
Karjeras veidošana turpinās visas cilvēka dzīves garumā. Tā sākas jau pašā dzīves sākumā, kad mazam bērnam jautā: ”Par ko tu gribētu kļūt, kad izaugsi liels?” Ar šo jautājumu bērnam tiek pateiktas divas lietas: ka viņam par kaut ko jākļūst un, ka viņam ir izvēle. Ģimene, sabiedrība, skola, notikumi valstī – tas viss ietekmē dzīves ceļa izvēli un izveidi.
Mainās pats indivīds, mainās pasaule ap indivīdu, rodas jaunas darba vietas un jaunas profesijas. Mainās arī prasības pret darbinieku. Darbiniekā augsti tiek vērtētas tādas īpašības kā atbildīgums par savu rīcību, pašiniciatīva, spēja pielāgoties, spēja sadarboties ar citiem cilvēkiem, prasmīgums, kompetence un uzņēmīgums, optimisms un aktivitāte.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants