• "Karš bieži sākas tur, kur parādās cilvēks ar kameru rokās" (S.Maksimišins)

     

    Eseja3 Žurnālistika

Vērtējums:
Publicēts: 01.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja '"Karš bieži sākas tur, kur parādās cilvēks ar kameru rokās" (S.Maksimišins)', 1.
  • Eseja '"Karš bieži sākas tur, kur parādās cilvēks ar kameru rokās" (S.Maksimišins)', 2.
  • Eseja '"Karš bieži sākas tur, kur parādās cilvēks ar kameru rokās" (S.Maksimišins)', 3.
  • Eseja '"Karš bieži sākas tur, kur parādās cilvēks ar kameru rokās" (S.Maksimišins)', 4.
  • Eseja '"Karš bieži sākas tur, kur parādās cilvēks ar kameru rokās" (S.Maksimišins)', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Karš un fotogrāfija – divas lietas, ko veidoja cilvēks, dažreiz ļauns un cietsirdīgs. Jēdziens „karš” nav uztverams bez cilvēka klātbūtnes. Karš sastāv no diviem faktoriem – ideoloģijas, kas pārvērš cilvēkus par ieroci un ienaidnieka. Kara mērķis cilvēku sabiedrībā sen jau nav nekāda izdzīvošana, nav ciņa par ēdamo un citu nepieciešamo cilvēka dzīvei. Karš tā ir slepkavība. Ideoloģiska slepkavība.
Fotogrāfija rādās 1830 gadā. Un kara fotogrāfijas rādās jau 1850 gadā. Starp karu un tehnisko progresu eksistē nesaraujama saite, kas iedvesmo un veicina viens otru. Kara tehnikas attīstīšana un civilizācijas attīstība kopumā pozitīvi ietekmēja fotogrāfiju. Kara fotogrāfija ir attīstītas civilizētas Eiropas produkts. Karavīru portretus var ieraudzīt gan agrīnās eiropiešu, krievu un amerikāņu dagerotipos. Bet kara fotogrāfija nav tikai kara cilvēka portrets. Ar laiku fotogrāfija ir kļuvusi mobila, ir izgājusi ārpus fotostudijas un tai pa spēkiem bija „strādāt” ciņu laukā.
Kara fotogrāfija strauji mainās atkarīgi no tehniska progresa un no tā, ko katrs mākslinieks grib pateikt par karu, kādu viņš grib to pasniegt cilvēkiem, kādi mērķi stāv viņam priekšā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants