Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.08.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 1.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 2.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 3.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 4.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 5.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 6.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 7.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 8.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 9.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 10.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 11.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 12.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 13.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 14.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 15.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 16.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 17.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 18.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 19.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 20.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 21.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 22.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 23.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 24.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 25.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 26.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 27.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 28.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 29.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 30.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 31.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 32.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 33.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 34.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 35.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 36.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 37.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 38.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 39.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 40.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 41.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 42.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 43.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 44.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 45.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 46.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 47.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 48.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 49.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 50.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 51.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 52.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 53.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 54.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 55.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 56.
  • Diplomdarbs 'Sešgadīgu bērnu emocionālā gatavība skolai', 57.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Teorētiskā daļa   
1.1.  5 - 7 gadus vecu bērnu vispārīgs raksturojums   
1.2.  Pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības īpatnības   
1.3.  Bērna gatavība skolai   
2.  Metodiskā daļa   
2.1.  Rotaļa un tās nozīme bērnu emocionālajā attīstībā   
2.2.  Ieteikumi skolotājiem un vecākiem   
2.3.  Rotaļu komplekss emocionālās attīstības veicināšanai   
3.  Pētījums par 6.-gadīgu bērnu emocionālo gatavību skolai   
3.1.  Pētījuma organizācija un metode   
3.2.  Iegūto rezultātu analīze un interpretācija   
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Sagatavošanās process skolai sākas ar bērna dzīves pirmo dienu un ilgst tik ilgi, kamēr bērns priecīgs, draudzīgs, pārliecināts par savām prasmēm un zināt gribošs ieiet pa skolas durvīm. Pirmsskolas izglītības iestādē rotaļai ir jābūt bērna pamatdarbībai. Pedagoģiskajā procesā bērns apgūst apkārtējo pasauli, uzvedību tajā, veido attieksmi pret to un sākotnēju vērtību izpratni.
6 gadu vecumā bērns turpina attīstīt savu emocionālo pasauli. Lai bērnam tas notiktu veiksmīgāk, pedagoģiskajā procesā vairāk būtu jāiekļauj rotaļas, aktivitātes, spēles, kas uzlabo un veicina emocionālo attīstību. Tas tādēļ, ka ja bērns būs emocionāli labi attīstīts, tad arī skolai viņš būs emocionāli gatavs.
Rotaļa izskauž negatīvas emocijas – to vietā stājas apmierinājums. Rotaļājoties bērns izjūt pārdzīvojumus, kas liek aizmirst raizes un bēdas, trūkumus un nepilnības, un bērns sāk justies līdzvērtīgs citiem. Lai bērns iegūtu pieredzi ir nepieciešamas gan pozitīvas, gan negatīvas emocijas. Emocijās bērns izpauž tādas jūtas kā prieku, bailes, patiku, nepatiku, pārsteigumu, uztraukumu. Tas viss atspoguļojas bērnu uzvedībā, žestos, mīmikā un valodā.
Rotaļu laikā grupā ir jārada tāda atmosfēra, kurā bērns var justies fiziski, garīgi un emocionāli drošs. Grupas vide ir jāpakļauj bērnu vajadzībām. Rotaļas ir jāorganizē tā, lai bērns gribētu spēlēties vēl un vēl. Skolotājam jānodrošina bērnam vajadzīgo saskarsmi, pieņemot bērnu tādu, kāds viņš ir – atzīstot viņa ES, bērnā akcentējot visu pozitīvo. Skolotājam ir jāpieņem bērna viedoklis, jārēķinās ar to. Ļoti svarīga nianse rotaļu laikā ir tāda, ka bērnam ir jājūt, ka viņu mīl un ciena, uzticas viņam, atzīst viņa individualitāti. Skolotājam ir jāiedziļinās notiekošajā, jārada labvēlīga atmosfēra, nedrīkst bērnu pazemot, jācildina bērns, jāsadarbojas ar bērnu, jāvēro bērnu savstarpējās attiecības. Skolotājam ir jāuzņemas liela atbildība rotaļu laikā, lai varētu sasniegt vēlamo – veicināt bērnu emocionālo attīstību. Vadot rotaļnodarbības skolotājam jāievēro attiecīgā vecumposma bērna attīstības īpatnības.

Autora komentārsAtvērt
Atlants