Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketings ietver plašu spektru dažādu koncepciju un līdzekļu, kas palīdz mārketinga speciālistiem pieņemt nepieciešamos lēmumus. Mārketings kā sabiedriskas darbības funkcija ir virzīts uz cilvēku vēlmju, vajadzību un pieprasījuma apmierināšanu ar produkta ražošanas un maiņas palīdzību. Mārketings kā biznesa darbības funkcija ietver tirgus izpēti, produktu vadīšanu, cenu veidošanu, produktu sadali un virzīšanu tirgū, lai īstenotu uzņēmuma mērķus. 1 Mārketinga pamatelementi: vēlmes, vajadzības, preces, vērtējums, maiņa, darījuma attiecības, tirgus. Mārketinga instrumenti - produkta kvalitāte, produkcijas sortiments, produkcijas cena, izgatavotāja reputācija, produkcijas piegādātāja, produkcijas piegādes noteikumi, produkcijas reklāma, ar produkciju saistītie pakalpojumi, produkcijas iepakojums.
Produktu un pakalpojumu mārketings sastāv no vairākiem mārketinga elementiem. Produktu mārketings sastāv no t.s. 4P – produkts (product), cena (price), vieta (place), virzība tirgū (promotion). Lai uzņēmums sekmīgi darbotos kādā sfērā, tam būtu jāņem vērā visi šie mārketinga elementi. Savukārt, ar pakalpojumiem ir sarežģītāk, šiem 4 elementiem tiek pievienoti vēl 3, veidojot 7 elementus, un tie ir – dalībnieki (participants), fiziskie atribūti (phisical evidence), process (process).
Starptautiskais mārketings ir plānošanas process un darījumu vadīšana pāri nacionālajām robežām, lai radītu apmaiņu, kas apmierinātu indivīdus un organizācijas. Starptautiskajam mārketingam ir dažādas eksporta – importa firmas – licenzēšana, kompāniju apvienības, filiāles, vadīšanas kontrakti. Starptautiskais mārketings ir instruments, kas tiek lietots, lai uzlabotu vienas personas stāvokli. uzņēmējdarbības domāšanas loģika, kad pasaules(globālais) tirgus tiek izskatīts kā globālas ražošanas-realizācijas aktivitātes ar mērķi gūt peļņu. Ietver visas mārketinga aktivitātes attiecībā uz globālo tirgu. 2

Autora komentārsAtvērt
Atlants