Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Neiropsiholoģiskā diagnostika un korekcija', 1.
  • Referāts 'Neiropsiholoģiskā diagnostika un korekcija', 2.
  • Referāts 'Neiropsiholoģiskā diagnostika un korekcija', 3.
  • Referāts 'Neiropsiholoģiskā diagnostika un korekcija', 4.
  • Referāts 'Neiropsiholoģiskā diagnostika un korekcija', 5.
  • Referāts 'Neiropsiholoģiskā diagnostika un korekcija', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Bērns piedzimst «kā tīra papīra lapa», un visu psihisko funkciju attīstība notiek pakāpeniski un individuāli. Visiem ir zināms, ka jebkurš bērns ir apveltīts ar augstāko psihisko funkciju salikumu: atmiņu, uzmanību, uztveri, runu, domāšana, utt. Katra no šīm funkcijām ir saistīta ar galvu smadzeņu noteiktu daļas darbību. Psihisko funkciju un to mijsakarību ar konkrētiem smadzeņu noteiktām daļām nodarbojas klīniskās psiholoģijas apakšnozare - neiropsiholoģija. Praktiski jebkuru psihisko saslimšanu nosaka neiropsiholoģiskas izpētes nepieciešamība. Bērnu neiropsiholoģija atklāj smadzeņu darbības traucējuma cēloņus . Neiropsiholoģisks pētījums ļauj atklāt dažādas medicīniskas diagnozes (piemēram: smadzeņu disfunkciju, hiperaktivitāti un uzmanības deficīta sindromu utt.), nosakia bērna psihiskās attīstības līmeni, atrod ceļus un atklāj konkrētus veidus priekš psiholoģiskas korrekcijas dažādus veidus. Mūsdienās tiek uzskatīts, ka sekmīga apmācība skolā iespējama tikai pie augstāko psihisko funkciju brieduma noteikta līmeņa, kas novērojams ne katram bērnam 6 - 7 gados. Īpaša uzmanība tiek pievērsta bērniem: kreiļiem un kuriem agrāk tika atklātas psihiskās vai runas attīstības traucējumi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants