Vērtējums:
Publicēts: 19.05.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Oligopols', 1.
  • Referāts 'Oligopols', 2.
  • Referāts 'Oligopols', 3.
  • Referāts 'Oligopols', 4.
  • Referāts 'Oligopols', 5.
  • Referāts 'Oligopols', 6.
  • Referāts 'Oligopols', 7.
  • Referāts 'Oligopols', 8.
  • Referāts 'Oligopols', 9.
  • Referāts 'Oligopols', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Daudzie ekonomisti pievērš uzmanību oligopolistiska tirgus struktūrai, kura pašlaik dominē attīstīto valstu ekonomikas atsevišķās nozarēs.
Oligopoliju raksturo sekojošas pazīmes:
1.Nozarē darbojas dažas konkurējošas firmas, tātad tas nav monopols.
2.Katras firmas pieprasījuma līkne ir ar negatīvu kāpumu, tāpēc tas nav pilnīga konkurence.
3.Nozarē ir vismaz viena liela firma, kura uzskata, ka viņas darbība izvērsis konkurējošo firmu reakciju, tātad tas nav monopolistiskā konkurence.
4.Firmas, darbojošās pie pilnīgas konkurences un monopolijas, izlaida viendabīgu (homogēnu) preci, bet darbojošās pie monopolistiskās konkurences – neviendabīgu (heterogenu) preci. Firmas-oligopolisti ražo gan viendabīgas, gan neviendabīgas preces.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants