Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 1.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 2.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 3.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 4.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 5.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 6.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 7.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 8.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 9.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 10.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 11.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 12.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 13.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 14.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 15.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 16.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 17.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 18.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 19.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 20.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 21.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 22.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 23.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 24.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 25.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 26.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 27.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 28.
  • Referāts 'Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
Apdrošināšanas būtība    5
1.1  Apdrošināšanas pamatprincipi    5
1.1.1  Atlīdzības jeb kompensācijas princips    5
1.1.2  Likumīga apdrošināmā interese    6
1.1.3  Apdrošināšanas risks    6
1.1.4  Pienākums sniegt informāciju    6
1.1.5  Tiešā cēloņa princips    6
Apdrošināšanas tirgus dalībnieki    7
2.1  Apdrošinājuma ņēmēji    7
2.2  Eksperti    7
2.3  Apdrošināšanas starpnieki    7
Apdrošināšanas līgums    9
3.1  Apdrošināšanas līguma termini    9
3.1.1  Apdrošinājuma summa    9
3.1.2  Pašrisks    10
3.1.3  Apdrošināšanas prēmija    11
Apdrošināšanas veidi    12
4.1  Apdrošināšanas veidi atkarībā no to licences    13
Divu apdrošināšanas akciju sabiedrību analīze un salīdzinājums    14
5.1  Apdrošināšanas AS „BTA” darbības rezultātu analīze    14
5.1.1  Darbības rezultātu struktūra 2008. gadā pa apdrošināšanas veidiem    15
5.1.2  Absolūto un relatīvo pārmaiņu statistiskie aprēķini un raksturojums    18
5.1.3  Ekonomiskās krīzes ietekme uz apdrošināšanas mārketingu    19
5.2  Apdrošināšanas AS „Balta” darbības rezultātu analīze    20
5.2.1  Darbības rezultātu struktūra 2008. gadā pa apdrošināšanas veidiem    21
5.2.2  Absolūto un relatīvo pārmaiņu statistiskie aprēķini un raksturojums    24
5.2.3  Ekonomiskās krīzes ietekme uz apdrošināšanas mārketingu    24
5.3  Divu apdrošināšanas sabiedrību darbības rezultātu analīzes salīdzināšana    25
5.4  Nodaļas kopsavilkums    26
Mārketings un apdrošināšana    28
6.1  Apdrošinātāja mārketinga būtība    28
6.2  Apdrošinājuma ņēmēju uzvedības analīze    28
6.3  Apdrošināšanas sabiedrības konkurētspēja    29
  Secinājumi    31
  Izmantotās literatūras saraksts    33
Darba fragmentsAizvērt

Apdrošināšanas tirgus ir ekonomiska institūcija, kur abpusēji izdevīgu maiņu veic patērētāji - apdrošinājuma ņēmēji - un ražotāji - apdrošināšanas sabiedrības. Patērētāji iegādājas apdrošinātāja solījumu segt varbūtēja zaudējuma finansiālās sekas un par to iemaksā apdrošināšanas prēmiju, savukārt apdrošinātāji uzņemas saistības iespējamā zaudējuma gadījumā un izsniedz speciālu dokumentu - polisi, kas apliecina apdrošināšanas līguma noslēgšanu. Lai tirgus varētu veiksmīgi darboties, patērētājiem nepieciešama informācija par piedāvājuma sortimentu un cenām, savukārt pārdevējiem - par pircēju vēlmēm un maksātspēju. Apdrošināšanas prēmiju apmērs ir audzis, kā arī audzis ir noslēgto līgumu skaits.
Apdrošināšana, tāpat kā jebkurš cits uzņēmējdarbības veids pakļauts tirgus pamatlikumam - pieprasījums nosaka piedāvājumu. Tādejādi pats apdrošināšanas bizness atkarīgs no sabiedrības maksātspējas līmeņa un no uzticēšanās apdrošināšanas sabiedrībām.
Kursa darba mērķis ir izanalizēt apdrošināšanas veidus un dažādas akciju sabiedrības, un pēc analīzes atrast Latvijas apdrošināšanas tirgus līderi.
Darba mērķa sasniegšanai darbā risināmie uzdevumi ir šādi:
1)pamatojoties uz speciālo literatūru, izpētīt apdrošināšanas būtību;
2)analizēt Latvijas apdrošināšanas sabiedrību darbības principus un rezultātus;
3)apskatīt apdrošināšanas mārketingu un tā īpatnības;
4)izdarīt secinājumus.
Šajā kursa darbā ir izmantotas statistiskās analīzes metodes, piemēram, salīdzināšana, vidējo un relatīvo lielumu aprēķināšana. Iegūtos rezultātus darba autore paradīja tabulās un attēlos. Tas ir izdarīts ērtākai lasīšanai un apskatei.
Lielākā datu daļa attiecas uz laika periodu no 2006. līdz 2008. gadam , bet ir arī dati par 2009. gada pirmiem trim mēnešiem.
Darbs ir uzrakstīts pamatojoties uz dažādu autoru zinātniskiem darbiem un pētījumiem, kuri ir saistīti ar apdrošināšanas jautājumiem, tādiem, ka apdrošināšanas dalībnieki, līgums, veidi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants