Vērtējums:
Publicēts: 22.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 1.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 2.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 3.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 4.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 5.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 6.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 7.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 8.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 9.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 10.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 11.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 12.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 13.
  • Referāts 'Mācību traucējumi pirmsskolas un skolas vecuma bērniem', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mācīšanās traucējumi    4
1.1.  Mācīšanās traucējumu cēloņi    5
2.  Mācīšanās traucējumu pamata tipi    5
2.1.  Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms    6
2.2.  Vizuālās uztveres traucējumi    8
2.3.  Valodas signālu apstrādes traucējumi    9
2.4.  Sīko kustību traucējumi    10
  Nobeigums    12
  Literatūras un avotu saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Svarīgi atcerēties, ka visi mācīšanās traucējumu veidi var izpausties ļoti dažādās pakāpēs. Daži traucējumi iespaido sekmes it visos priekšmetos, taču dažreiz trūkumi ir tik niecīgi un specifiski, ka to ietekme parādās pavisam šaurā diapazonā. Svarīgi arī atcerēties, ka mācīšanās traucējumi daļēji sakrīt un var izpausties neskaitāmās kombinācijās. Būtībā ikviens skolēns ar mācīšanās traucējumiem ir patiesi neatkārtojams – tā ir realitāte, kas padara diagnostiku un iejaukšanās pasākumus par īstu spēka pārbaudi.
Tomēr par mācīšanās traucējumu atšķirīgo veidu ilgtermiņa sekām ir iespējams izteikt dažus vispārējus secinājumus. Pirmkārt, visi mācīšanās traucējumi ir paliekoši; lai gan laika gaitā iespējams ievērojams uzlabojums, no tiem nav iespējams pilnīgi atbrīvoties vai tos „izārstēt”. Tādēļ skolēniem ar mācīšanās traucējumiem tāds vai citāds atbalsts nepieciešams visu skolas gadu laikā, lai gan šīs palīdzības apjoms un veids var mainīties.
Pirmajās klasēs palīdzība parasti ietver papildu laika nodrošināšanu un norādījumus, kas nepieciešami lasīšanas, rakstīšanas un rēķināšanas pamatiemaņu apgūšanai. Var sagaidīt, ka skolēni, kuriem ir viegli valodas traucējumi vai vienkārši vizuālās uztveres vai sīko kustību traucējumi, šajā laikā apmierinoši spēs apgūt šīs pamatiemaņas. Ja viņi spēj saglabāt motivāciju un pašpārliecību, tad ātri vien iemācās kompensēt to, kas vēl atlicis no viņu traucējumiem, un vidusskolā viņiem bieži vien nepieciešama tikai niecīga palīdzība.
Vecāki var daudz darīt, lai palīdzētu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Viens no labākajiem paņēmieniem ir mudināt bērnus runāt un klausīties. Priekšā lasīšana bērniem veicina valodas izpratni, paplašina vārdu krājumu un attīsta iztēli. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants