Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.01.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Biznesa modeļu vēsture', 1.
  • Konspekts 'Biznesa modeļu vēsture', 2.
  • Konspekts 'Biznesa modeļu vēsture', 3.
  • Konspekts 'Biznesa modeļu vēsture', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Īsāk sakot, biznesa modeļu vēsture ir sena un tā tika interpretēta dažādos veidos, bet tā par kuru runājam šobrīd, ir attīstījusies laikā, kad sākas interneta lietošanas un tehnoloģiju laikmets. Respektīvi, laiks, kāds cilvēki sāka saprast – internetā arī var nopelnīt, tikai jautājums kā (Afuah & Tucci, 2001). Neskatoties uz to, ka tagad cilvēki zina kā nopelnīt internetā, un dara to aktīvi, rodas pārdomas – vai arī biznesa modeļiem ir jāattīstās un jāseko laikmetam? Atbilde ir viennozīmīga jā!
Kā jau minēts, arī biznesa modeļi attīstās un tā tam ir jābūt. Visdrīzāk pēc 10 gadiem, mums šobrīd zināmie biznesa modeļi vairs nebūs tādi paši. Nākotnes uzņēmumu veidošanu ietekmē dažādi faktori: tehnoloģiskā attīstība, dabas resursi, sociālās tendences, vides drošība un citi, tieši tāpat tie ietekmē biznesa modeļus (Gorevaya & Khayrullina, 2015). “We are witnessing the beginning of a proximity onslaught. Emerging technologies and new business models enabling companies to produce and provide products and services ever closer to the moment of demand” (Wolcott, 2017).
Secinot biznesa modeļu termins ir garš un plašs, tieši tāpat kā tā vēsture. Jāmin gan, ka šis termins sāka uzņemt pagriezienus laikā, kad tehnoloģijas sāka paradīties visapkārt. Ir skaidrs, ka tieši tāpat kā attīstās tehnoloģijas, attīstās arī viss pārējais, tai skaitā, biznesa modeļi. Tas, kas liekas svarīgs tagad, iespējams, vairs nebūs svarīgs rīt.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants