Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību attīstība. 4 sabiedrisko attiecību modeļi un to attīstība.', 1.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību attīstība. 4 sabiedrisko attiecību modeļi un to attīstība.', 2.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību attīstība. 4 sabiedrisko attiecību modeļi un to attīstība.', 3.
  • Konspekts 'Sabiedrisko attiecību attīstība. 4 sabiedrisko attiecību modeļi un to attīstība.', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Par sabiedrisko attiecību pirmsākumiem jau var runāt senās Ēģiptes, Grieķijas (Olimpisko spēļu dalībnieku popularizēšana) un Romas laikā. Viduslaikos – baznīca viena no pirmajiem lieto vārdu ‘propaganda’, misionāru ticības izplatīšanai.
Agrīnie sākumi ASV – pasākumi ieceļotāju piesaistīšanai. 17.gs. – dažādu institūciju informēšana par savām aktivitātēm. ASV neatkarības dibināšanā liela loma bija publiskām aktivitātēm.
19.gs. ASV – attīstās SA aktivitātes. Preses aģentu nozīme – viņu uzdevums ir iegūt publicitāti indivīdam vai organizācijai. Pseidonotikumu radīšana. Pirmais valsts prezidenta preses sekretārs. 1897.g. Amerikas dzelzceļa asociācija bija pirmā, kas lietoja vārdus “public relations”
20.gs. pirmā puse ASV – 1900.g. pirmā SA aģentūra “Publicity Bureau”. Parādās pirmās klientu avīzes, papildus informācija pievienošana čekos. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants