Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Lobēšana', 1.
  • Referāts 'Lobēšana', 2.
  • Referāts 'Lobēšana', 3.
  • Referāts 'Lobēšana', 4.
  • Referāts 'Lobēšana', 5.
  • Referāts 'Lobēšana', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Daudzi sabiedrisko attiecību speciālisti darbojas kā klientu vai darba devēju pārstāvji federālajās un štatu likumdošanas iestādēs. Var teikt, ka tieši lobēšana ir viena no visstraujāk augošajām sabiedrisko attiecību nozares specialitātēm. Lobētāji cenšas ietekmēt likumdošanu un reglamentējošu noteikumu izdošanu un dara to galvenokārt ar informācijas piegādāšanas palīdzību.
Lai izprastu lobēšanas mērķus, uzdevumus un jēgu, ir nepieciešams saprast, kas īsti ir vārds lobēšana, lobists, lobistu firma un lobistu kontakti.
Kā teikts vairums publikācijās un grāmatās par sabiedriskajām attiecībām, lobēšana ir sabiedrisko attiecību forma, kas ietver uzņēmuma un likumdevēja orgānu savstarpējās attiecības konkrētu likumu, normatīvo aktu izmaiņu, grozījumu vai papildinājumu gadījumos. Tā ir informācijas sniegšana, sava viedokļa paušana likumu izstrādātājiem un pieņēmējiem, izmantojot to, ka valstī ar demokrātisku pārvaldes iekārtu ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus, saņemt un izplatīt informāciju un idejas.
Pielietojot veiksmīgus lobēšanas pasākumus, iespējams aizsākt veiksmīgu sadarbību ar valdības, valdošo partiju pārstāvjiem un netieši piedalīties un ietekmēt procesus, kas skar konkrēto, uzņēmuma interešu lokā esošo, normatīvo aktu izmaiņas.

Atlants