Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 1.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 2.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 3.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 4.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 5.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 6.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 7.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 8.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 9.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 10.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 11.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 12.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 13.
  • Referāts 'OCTA apdrošināšanas tirgus Latvijā', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas sistēma Latvijā    4
1.1.  Darījumā iesaistītās puses    5
1.2.  OCTA tirgus pieprasījums un piedāvājums    7
2.  Statistikas dati par obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas tirgu Latvijā    9
  Secinājumi un priekšlikumi    13
  Bibliogrāfiskais saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Izvērtējot OCTA apdrošināšanas sistēmu Latvijā varu secināt:
1. Visbiežāk cilvēkiem pazīstāmāks liekas obligātās civiltiesiskās atblidības apdrošināšanas saīsinājums – OCTA, un ar šo apzīmējumu būtu jāsaprot, ka šī apdrošināšana ir obligāta un tā sedz riskus par iespējamiem zaudējumiem, ko transportlīdzekļa vadītājs var radīt trešajām personām vai to mantai vadot apdrošināto transportlīdzekli;
2. OCTA apdrošināšanas sistēma ir diezgan komplicēta, bet informācijas apmaiņa norit ļoti labi gan starp apdrošinātājiem un valsts iestādēm, gan arī valsts iestāžu starpā;
3. OCTA apdrošināšana ir populārākā un pēc apgrozījuma lielākais apdrošināšanas veids, kas ir viens no galvenajiem Latvijas apdrošināšanas sabiedrību ienākumu avots. Tas izskaidrojams ar to, ka OCTA apdrošināšana ir obligāta, un, ja persona vēlas pārvietoties pa Latvijas un ES koplietošanas ceļiem, tad OCTA apdrošināšana ir nepieciešama;
4. Arī OCTA apdrošināšanas tirgu Latvijā ir ietekmējusi pasaules ekonomiskā krīze, jo pēc straujā kāpuma 2007. un 2008.gadā, piedzīvots straujš kritums. Tas galvenokārt izskaidrojams ar OCTA apdrošināšanas cenas samazināšanos nevis ar straujo klientu skaita kritumu;
5. OCTA apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā ir BTA, kurš galvenokārt tirgū konkurē at cenu, kā arī piedāvā saviem klientiem papildus piedāvājumus OCTA apdrošināšanai, kā, piemēram, diennakts informatīvais un tehniskais atbalsts, kā arī iespēja pasūtīt degvielas piegādi;
6. Līdzīgi, kā AAS „BTA” arī citas apdrošināšanas sabiedrības piedāvā OCTA papildus pakalpojumus, tādejādi padarot savu OCTA apdrošināšanas piedāvājumu plašāku un patīkamāku klientam, kas ļauj nemazināt OCTA cenu un piepsaista jaunus klientus.

Apkopojot iegūto informāciju un izanalizētos statistikas datus varu izvirzīt šādus priekšlikumus:
1. Manuprāt, jāturpina iesāktais darbs, jo OCTA sistēma strādā dizdan labi. Jāturpina informēt cilvēki par OCTA apdrošināšanu, uzlabot OCTA pieejamību ārpus apdrošināšanas sabiedrību filiālēm, un policijai vairāk jākontrolē un jāsoda neapdrošināto transpotlīdzekļu vadītāji;
2. Arī pārējām apdrošināšanas sabiedrām jāpadomā, kā padarīt savu OCTA apdrošināšanas piedāvājumu saistošāku klientam, veidojot papildus bonusus OCTA polisei.

Autora komentārsAtvērt
Atlants