Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 1.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 2.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 3.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 4.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 5.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 6.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 7.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 8.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 9.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 10.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 11.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 12.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 13.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 14.
  • Referāts 'Administratīvo tiesību avoti', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  KONSTITŪCIJA- TIESĪBU AVOTS AR AUGSTĀKO JURIDISKO SPĒKU    5
2.  LIKUMI- PRIMĀTIE TIESĪBU AVOTI    7
3.  ATVASINĀTIE TIESĪBU AVOTI    9
3.1.  Ministru kabineta noteikumi    9
3.2.  Pašvaldību saistošie noteikumi    10
4.  CITA VEIDA TIESĪBU AVOTI    11
4.1.  Tiesu precedenti un tiesu prakse    11
4.2.  Parašu tiesības    12
4.3.  Starptautisko tiesību normas un principi    12
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    15
Darba fragmentsAizvērt

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 15.panta ceturto punktu Eiropas Savienības (Kopienu) tiesību normas piemēro atbilstoši to vietai ārējo normatīvo aktu juridiskā spēka hierarhijā. Piemērojot Eiropas Savienības (Kopienu) tiesību normas, iestāde un tiesa ņem vērā Eiropas Kopienu Tiesas judikatūru. Pēc pievienošanās Eiropas Savienībai Latvijas Republikā ir tieši vai netieši piemērojamas ne tikai regulas, bet arī citi Eiropas Savienības tiesību avoti: ES pamatlīgumi, Kopienas noslēgtie līgumi ar trešajām valstīm, direktīvas, ES institūciju lēmumi, rekomendācijas, viedokļi, 2.pīlāra (Kopējā ārpolitika un drošības politika) un 3.pīlāra (Sadarbība tieslietās un iekšlietās) sadarbības instrumenti, Eiropas valstu vispārējie tiesību principi un, visbeidzot, Eiropas Kopienu Tiesas praksē nostiprinātie tiesību principi.
Efektīva tiesību sistēmas funkcionēšana ir sabiedrības stabilitātes un attīstības garants. starptautisko normu interpretācijā ir jāpiemēro starptautisko līgumtiesību noteikumi un bagātā starptautiskā prakse. Latvijai ir saistošs gan Starptautiskais pakts par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām, gan Eiropas Cilvēktiesību konvencija, gan arī Vispārējā cilvēktiesību deklarācija, kurās ir noteikts, ka visi ir vienlīdzīgi likuma priekšā un visiem ir jābūt vienādām iespējām aizstāvēt sevi ar likumīgiem līdzekļiem.

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Tiesības ir izveidojušās jau ļoti sen, pat neapzinoties kā tās attīstīsies līdz mūsdienām. Tiesībām ir
Ļoti liela nozīme, jo bez tām nevar pastāvēt neviena veida valsts iekārta. Mūsdienu tiesību sistēmas ir ieguvušas daudz sarežģītāku un pilnveidotāku formu.
Šķiet, ka vēl šodien notiek valsts pāreja uz demokrātisku tiesību sistēmu. Ir jāpievērš uzmanība visiem valsts darbības un uzbūves jautājumiem, lai sabiedrība varētu orientēties jautājumos, kas tieši vai netieši skar viņus. Svarīgākais ir atcerēties tiesību avotu hierarhiju.

Autora komentārsAtvērt
Atlants