Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 1.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 2.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 3.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 4.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 5.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 6.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 7.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 8.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 9.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 10.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 11.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 12.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 13.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 14.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 15.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 16.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 17.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 18.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 19.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 20.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšanā sākumskolas vecumā', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Pirmā nodaļa    4
  Ģimene    4
  Ģimeņu attiecību tipi    5
  Ģimenes funkcijas    7
  Ģimeņu tipi    9
  Patstāvība    10
  Skolas vecuma stadija (Pēc E.Eriksona )    11
  Otrā nodaļa    12
  Skolotāj, kā lai piespiežu savu bērnu mācīties? Dace Bērziņa    12
  Skolas un ģimenes sadarbība    18
  Trešā nodaļa    19
  Aptaujas rezultāti    19
  Secinājumi    20
  Literatūras saraksts    21
Darba fragmentsAizvērt

Mērķis izzināt, kaut mazumiņu no ģimenes un sākumskolēna sadarbības ar skolu, tās savstarpējās attiecības.
Pētnieciskās metodes:
Teorētiskā – literatūras analīze
Empīriskā – anketēšana
Hipotēze: Vai skolas un ģimenes sadarbība patstāvības attīstīšana sākumskolas vecumā ir svarīga.
Kursa darba struktūra
Pirmajā nodaļā es aplūkošu ģimened definīciju un tās iedalījumu. Ģimenes funkcijas un tās attiecību tipus un patstāvības jēdziens.
Otrajā nodaļā tiek aplūkots autores Daces Bērziņas raksts par to kā bērnam palīdzēt mācīties un skolas un ģimenes sadarbība.
Trešajā nodaļā atspoguļoti aptaujas rezultāti Zaļenieku pamatskolā.

Centīšos izvirzīto hipotēzi pierādīt ka tā ir patiesa un ka sadarbība starp šīm abām pusēm skola un ģimene ir ļoti nepieciešama un svarīga sākumskolēna dzīvē.
Ģimene – vēsturiski mainīga mazā sociālā grupa, kura nodibināta uz laulības, vai radniecības sakaru pamata un kuras locekļi saistīti ar sadzīves kopību, savstarpēju izpalīdzību un atbildību. Ģimene ir sabiedrības pamat šūniņa. Tās pamatu veido laulība. Ģimenē bez ģimenes kodola – laulātā pāra – var būt arī bērni, vai abu dzīvesbiedru vecāki, brāļi, māsas vai citi radinieki.
Ne visi cilvēki dzīvo ģimenē. Tāpēc tautas skaitīšanā tiek uzskaitīti arī vieninieki un atsevišķi dzīvojošie ģimenes locekļi.[1]
Ģimene ir patvēruma vieta nelaimes vai gluži pretēji nelaimju un bēdu avots, kas lielākoties grauj skolēna pašcieņu un degradē viņa pašnovērtējumu. Visās situācijās ir izņēmumi, ka ģimenē kuras emociju klimats ir nelabvēlīgs izaug bravūrīgi un pašlepni bērni, kas veido mūsu sabiedrības nelabvēlīgo slāni.
Ģimeņu attiecību tipi izriet no ģimenes būtības. Ģimenes sākums un kodols ir laulība, tāpēc laulāto attiecības lielā mērā nosaka visas citas ģimenes iekšējās un ārējās attiecības, to tipus. Ir laimīgas, apmierinošas un neizdevušās laulības un tām atbilstošas ģimenes attiecības. Vīrieši ir jūtīgāki pret materiāliem apstākļiem, sastopas ar grūtībām fiziskajā adaptācijā. Sievietes savukārt ir jūtīgākas pret ģimenes dzīves psiholoģisko aspektu ( fonu), tām parasti šķiet, ka saņem par maz mīlestības, uzmanības, cieņa.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants