Mūsdienās menedžmentu ietekmē ļoti daudz dažādu faktoru, kuri visi jāņem vērā un darbinieku kvalifikācijai jābūt atbilstošai lai ar tiem tiktu galā:
• Pieaugošā tirgus globalizācija, augsta konkurence,
• Īsais produktu dzīves cikls, pieaugošais inovācijas ātrums,
• Pieaugošā tirgus segmentācija un orientācija uz pircēju,
• Pieaugošās kvalitātes prasības,
• Pieaugošā komplicētība, dinamiskums un pakļautība tehnoloģijām,
• Zināšanu novecošanās un nepieciešamība iegūt jaunas zināšanas,
• Augstas prasības specifiskajos priekšmetos un darbinieku metodiskajās un sabiedriskajās zināšanās,
• Valodu prasmes,
• Lielākas atbildības nepieciešamība, paškontrole, u.c.1
Inovatīvā menedžmenta funkcijas
Būtiski un vērā ņemami ir tas, ka inovatīvā uzņēmumā atslēga uz panākumiem ir labi darbinieki, tāpēc viņi un viņu attīstība ir jāveicina ar visiem līdzekļiem.
…
Inovatīvais menedžments ir savstarpēji saistītu darbību komplekss, kuru mērķis ir sasniegt vai uzturēt uzņēmuma konkurētspēju vai dzīvotspēju ar inovatīvo procesu vadīšanas mehānismu palīdzību. Inovatīvā menedžmenta objekti ir inovācijas un inovacionais process. Inovācija tas ir zinātniskās un saimnieciskās darbības rezultāts (produkts, prece, pakalpojums, tehnoloģija vai kas cits), kuru izmantošanas rezultātā uzņēmumā notiek organizatoriski-vadošajā un ražošanas tehnoloģiskajā darbībā, līdz ar efektivitātes palielināšanos. Uzņēmumu pieredze jauno produktu un/vai pakalpojumu mārketingā, sekojot mūsdienu tehnoloģiskajiem un organizatoriskajiem procesiem, – citiem vārdiem sakot, būt inovatīviem – lielā mērā ir atkarīga no darbinieku pieredzes un zināšanām. Apmācību, mācīšanās, cilvēkresursu attīstības utt. nozīmi nevajadzētu atstāt novārtā – lai gan daudz uzņēmumu nepievērš pietiekamu uzmanību šīm jomām. Bieži vien uzņēmumiem trūkst pamatzināšanas, kas nepieciešamas cilvēkresursu vadības nodrošināšanai.